Baby Smash

Hari ni nk share something with u all my friends..Especially pada kawan-kawan yg ada anak kecil yg cukup IT savvy..yg konon-konon celik IT tu la kan. Kita baru bukak PC/laptop nak update blog, tetiba dia pon amaaaatla sibuk nk update blog dia jugak..HaHa!

Aku nk share satu application yg sangat baby/kids friendly. Application yg boleh membuat si kecil berhati girang dan yg paling penting tak menjahanamkan laptop atau keyboard ibu-bapanya

Nama dia Baby Smash. Baby Smash akan mengunci semua fungsi pada keyboard korang so ia adalah bertukar kepada mode 'dumb'.  Maknanya, anak korang boleh ja tekan sane sini, Ctr-Al-Delete ka, fn-f4 ka, semua semualah. Dia akan matikan fungsi pada keyboard korang.


Bila Baby Smash dalam mode 'on' , akan keluarla satu cursor yg bila kita gerakkan ke sana ku mari, akan berbunyi-bunyi. Bila anak-anak kita tekan dan juga smash keyboard, akan keluarlah bentuk-bentuk yg colorful, number dan juga alphabet. Diikuti juga dgn suara. Kalau kita tekan A, makan berbunyi lah A..begitu lah seterusnya. Interaktif sungguh!

Ada banyak option yg boleh kita pilih and utk kita explore dalam Baby Smash..siap boleh keluarkan bunyi ketawa lagi..Comel ok!

Korang tekan je Shift-Ctrl-Alt-O dan sila pilih option yg korang suka :)

 
Boleh download di sini.
Lepas download, sila install dan boleh la beri anak-anak anda smash the keyboard. Yang paling penting, anda perlulah mempunyai connection pada internet supaya anak anda dapat men'smash' keyboard itu..

Happy SMASHING kids!!! (sementara mama buat kerja rumah, korang update la blog korang hokeh!)

Credit to : Baby Smash

Dan Zul juga sebab bagitau aku pasal Baby Smash.

4 words from u:

ZR said...

application menariks nie...

Unknown said...

@Kazaztan Team memang menarik..boleh la buat anak2 leka sambil kita nk buat kerja kt rumah tu..tp dorang akan konker laptop lah

Iela Fazielah said...

wah menarik2.. tp irfan xleh bg main tekan2.. sbb dia bukan skadar tekan tp dia juga mencabut keyboard key/button kat laptop mama... tgn kecik nyer sungguh nakal mencungkil brg2...

Unknown said...

@Iela Fazielah haha irfan ni nak kena bagi application lain lah nmpknya

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®