Trial Pack Shaklee | Breastfeeding set dah sampai (Week 1)


Sebab beli benda alah ni la, duit dalam maybank aku tinggal rm6.80 aritu hahah!

 *Shaklee Trial Pack-Breastfeeding Set*

Tp takpa, aku tak nyesal pon. Sebab barang ni TERBAEK punya! Lagi-lagi dikala kesuraman stok EBM aku. Memang ini adalah pembelian berbaloi-baloi walaupon ia telah menyebabkan aku sengkek tahap durjana minggu ni.

Aku mintak Lyna customized sket trial pack kali ni, sebab aku dah ada stok Afalfa. 
So instead of bagi afalfa, dia bagi aku try soy protin. Yang lain-lain tu tetaplah sama. 

Antara benefit yg bakal badanku serap dengan memakan mereka ni adalah :

Vitalea (30biji) :

Ia sangat perlu demi memastikan si ibu mendapat cukup zat yang diperlukan iaitu 12 vitamin dan 7 galian untuk kesihatan optimum ibu, anak yang dikandungnya serta meningkatkan nutrisi dalam susuibu yang terhasil.

B-complex (30biji):

Penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, Mengurangkan risiko kecacatan kelahiran seperti kecacatan otak dan kecacatan saraf tunjang,  Asid Folik, B6 dan B12 membantu merendahkan paras homosisteina dalam darah dan perlu bagi urat saraf (essential to initiate nerve transmission).

Vitamin C (30biji) :
Ia penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susuibu untuk anak yang sedang menyusu.
dan tak lupa, kena jugak cerita pasal afalfa 

Afalfa (aku ada satu botol hehe), dan maybe nk take over satu botol yg kakak-opis aku beli tapi dia tak boleh telan tu :

Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim .
Sebaik sahaja aku dapat stok ubat bak kata Zaidi our office-boy, aku terus pegi amek satu tumbler air kt pantry dan telan mereka ni. 

Dulu Lyna pernah advise makan suplement ni waktu lepas diner untuk penyerapan lebih baik, tp oleh kerana aku sungguh tidak sabar, maka aku pon makan je ikut suka hati aku. 

Soy protien pulak, mayb tunggu tengahari sikit, sebab aku sedang sangat kenyang lepas breakfast tadi. Lagipon Quakes Shake ni pon belum abes diminum lagi. Kembung pulak aku karang kalau nk minum semua serentak.Haha!

  • Membekalkan tenaga
  • Memberikan rasa kenyang
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
  • Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
  • Membanyakkan susu badan
Wah paling tak kusangka, ada pulak barang cute-miut ni. Nasib baik tak terbuang terus envelope dalam tong sampah. Keluar punye keluar..tadaaaa..fridge magnet berbentuk STAR.

Dan lagi satu kan, yg bestnya beli trial pack ni, sebab alkompom lah koleksi tapuwe kecik walaupun bukan brand Tupperware akan bertambah dan bertambah. Hehe..

Semoga badan aku akan mendapat manfaat dengan makanan kesihatan ini.Insya allah. 
Mulakan dengan Bismillah, sudahi dengan Alhamdulillah..





p/s: Ermm nak join daily ke weekly eh? Maklumla aku ni kan memang blogger tegar (iktiraf sendiri) suka update blog haha!!


Sumber informasi tentang kebaikan vitamin diatas adalah dicedok dari blog MyShakleeStore dan blog Better You Better World.

4 words from u:

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

liza......lin sgt salute dgn liza yg sanggup buat apa je nak bagi susu kat anak2...lin sure hannah and hadif membesar menjadi anak yg bijak...insyaAllah...

lepas nie kalau ada baby lagi, konfem lin nak menuntut ilmu penyusuan ni dgn liza... :) teruskan usaha mu, mama! :)

ENNA said...

mkn ni masa mengandung ke atau masa dah bersalin nnt utk dptkan susu badan yg byk?

Unknown said...

@~ENNA~ vitamin2 ni seeloknya makan dari pregannt lagi utk completekan zat dalam badan ibu yg akhirnya akan digunakan utk menghasilkan susu. tp kalau nk makan start dalam lepas pantang pon ok..

utk susu byk, bukan setakat makan vitamin, tp kekerapan direct breastfeeding and pumping at work mmg sgt perlu..

ENNA said...

okey..thnx.. =)
mcm berminat nk cube makan vitamin2 ni

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®