Malam tadi

Malam tadi saya rasa happy..tetiba tukar ganti nama yg lebih sopan. Hehe since tahun 2010, saya memang dh jarang gunakan kata ganti aku-kau bila berkenalan dgn orang yang baru. Terasa agak matang dan sopan bila guna saya, kan? :) 

Bercakap dengan kenalan lama sudah tentulah aku-kau maklumla kenal sejak zaman remaja..tp sekarang jarang nk dapat bercakap dgn mereka. Jarak dan kebizian masing-masing adalah punca jarang berjumpa. Okeh tersasar!

Malam tadi saya rasa happy. Jadi malam tadi saya tak dapat nk lelapkan mata. Ohh ini memang selalu sangat berlaku ketika hati saya gembira. Saya tak tau nk kaitkan hormon apa yg sedang bekerja yg menyebabkan mata saya tak boleh tidur. Jadi terhasillah entry ini pada jam 1.30pagi. 

Saya taktau nak buat apa. Jadi saya tenung wajah satu persatu anak saya. ~wajah suami pon saya tenung juga hihi~Huhu sungguh comel mereka pada mata saya walaupon semuanya kurus-kurus belaka.

Malam tadi, sambil pujuk mata nk tidur saya sempat kira potongan harga guna calculator di henpon saya, yang Suraya janjikan jika saya bershopping babywearing gajet di Parenthood Expo yang berlangsung di Midvalley. Tapi nampaknya tak kesampaian sebab expo tu dah pon habis malam tadi juga. Su, kalau tiba-tiba saya terpacul depan Lunatots KD..agak-agak Su bagi lagi tak diskaun 15persen tu? hehe..

Sebenarnya yang buat saya tak boleh tidur malam tadi, adalah kerana ;

Ada orang belanja saya makan kt sini.


Macam biasa, dengan anak-anak kecil kami. Tak menjadi halangan utk sesekali makan diluar :) Alhamdulillah, Hannah dan Hadif behave well masa makan.




Hidangan sampai. Macam biasa cuma sempat amek sekeping dua je gambar makanan. 

1/4 Chicken with BBQ sauce

Yang diraikan..Mama ratu hati kami :)
Kiss from Hannah sebagai pembuka jamuan
Sedap sangat muffin ni
Drumstick with rice - Hannah punya
Hadif tak puas hati tengok kakak dapat drumstick. Nasib baik portion mama pon ada drumstick. So kita potong itu drumstick bagi kt Hadif. Baru la adil.

Potong potong

Okeh, drumstick ni utk Abg Hadif

Puas hati.semua orang dpt makan dgn aman :)

Mama..saya punya mana? - jeritan hati Hilda

Jeles Hilda tengok kakak gigit drumstick
Makan dengan gembira. Mari kita ucapkan terima kasih ramai-ramai pada papa yang sudi membelanja. Thanks for the tought too..It is actually that count.

my dear Mr Kamaruddin
okeh, Hilda sudah mintak minuman dia..
OFF!


11 words from u:

Mek Rose said...

1st of all..nak gelak vibrate dulu sbb sy ade buat posting khas nak tukar kata ganti nama AKU kepada SAYA utk posting2 akan dtg..cam kebetulan lak..ahaha tapi takpelah..nnti2la sy publish..ngee

semalam pn kami jln2 cari makan..bes2..ade org lanjer mcm2..ehehe

selamat hari ibu utk mama lydzar..:-)

Unknown said...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- h3h3 kebetulan pulak yer..rasa mcm lebih sopan je kalau tukar jd saya skg kan..sbb most reader kita tak kenal secara personal..

aku-kau ni utk yg mcm dh biasa ngn kita je kan

ayukhairy said...

lydzar : setujuuuuuuuu...mula2 tu mmg nak bahasakan diri aku - kau je masa mula2 nak tulis blog ni, tapi tu la..mcm tak sesuai je kan..so, lepas tu bahasakan la dengan nama je..lagi sweet kan..hehe..

seronoknya makan2 lagi2 bila suami yg belanja kan..hehe

off topic, start hari ni sampai khamis tinggal ber3 je..dah la P baru dtg hari ni, moga tak naik angin udah la... psstttt...nak tips baby gurl ekkk..^_^

Iela Fazielah said...

wah..mkn kat rmh en kenny ye.. hepi mothers day lydzar.. seronak sgt kan bila skali skala dihargai dgn belnja mkn mcm ni...

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan.. blog yang ceria.. keep on blogging.. singgah la ke blog saya ;)

mekchu said...

lucky to have anak2 yg behave.. wah, makan besarrrr... muffin tu mmg idaman laaa...

Hanis Azla said...

best kan bila pandang muka insan2 kesayangan kita waktu mereka tidur.. rasa tenang sgt..

Anonymous said...

saat paling bahagia bila dapat meraikan bersama yg tercinta..

selamat hari ibu :)

wahida said...

dear, awak dah kurus la...sgt jeles okeh...mcm mana buat? pakai bengkung sampai pagi ke?

Anonymous said...

comelnye hilda comelnye hildaaaa.....sori mamasue ketinggalan sgt2...mamasue sejak br masuk kerja ni mmg isi blog sendiri pastu sambung balik buat kerja...ni br nk tgk2 blog org...harap2 ada la rezeki bila2 dpt jumpe hilda

adianiez AIDA said...

i like kenny rogers!!!
free for kids tu aida maik drumstick dgn macoroni cheese, sedap giler!!!

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®