Confession

OK saya dh siap-siap membuat confession tadi. Memang berdebar jugak jantung ni. Takut sangat kena marah.. Saya kuatkan semangat dan berjumpa lah dengan si polan tersebut. Saya mulakan dengan senyuman then pelan-pelan saya pon buatla confession itu.

Sebelum tu, jom tengok gambar;

Agak-agak apakah benda ni?
Zoom out sket..pandangan makro
Yaaaa..itulah dia laptop saya. Laptop hakmilik opis yang telah mengalami kecederaan.1/4 daripada skrin telah rosak. Saya takpasti macam mana boleh terjadi di pagi Ahad yang nyaman itu. Saya baru je nk sambung buat keje opis yg dibawa balik, tapi saya kejadian telah pon berlaku. 

Maybe ia berlaku masa saya tengah bizi mengemas dapur. Saya memang tahu siapa punya angkara. 
Once saya find out, darah saya memang menyirap tp lidah saya kelu tak terkata. Tak terkeluar jeritan Tarzan dari anak tekak saya. Saya cuma terkesima dan terdiam tak boleh nk kata apa-apa. Tapi sesungguhnya hati saya amat sedih. Ye lah kan, itu harta orang. Saya telah pecah amanah sebab gagal menjaganya dengan baik. Huk huk huk!!

Ini lah dia 'SuperBoy' yang memang terror menggeledah barang mama. Saya tau bukan tujuan dia nk merosakkan harta benda saya. Dia mungkin cuma nk tengok kerja mama, sekali dia telah terbuat sesuatu yang mengakibatkan kerosakan.

Ekspresi apakah???
Kalau saya jerit dan rotan dia pon, skrin saya takkan pulih seperti sediakala. Itu cuma tindakan utk melepaskan amarah saya saje.

Tadi selepas saya buat confession pada bos saya, dia kelihatan cool saja. Dia memang begitu orangnya. Tenang. Tak nampak pon riak marah mcm yang saya jangka kan. Syukur alhamdulillah..

Dia suruh saya amek satu LCD monitor dan suruh saya connect pada laptop utk sementara waktu. Nanti dia akan hantar ke kedai utk dibaiki. 

Kesimpulannya, saya memang patut berhati-hati selepas ini.


8 words from u:

Iela Fazielah said...

uhuhu...nasib baik... bos xmarah.. tp lydzar kira cool la xjerit marahkan hadif.. kalau kak ila... dah kalah tarzan... paling kuat akak tepuk tgn dia sbb suka usik brg... supaya lepas ni diaxberani usik brg mama dia lg...

maslinamansor said...

lega dapat bos baik... :)

Kancilbiru said...

gulp! takpa, superboy tu bukan sengaja..:)

AzMaslenda said...

Tak per.. sabar bebanyak Lydzar.

Laptop akak pernah jadi cenggini. Bawak ke loyat, kasi tukar lcd. kosnya dalam RM500.00. Itu pada tahun 2009. Tengok brand jugak.

ayukhairy said...

erkkkk..terkedu seketika melihat laptop itu..huhu..lepas ni, kena simpan kat tempat lagi selamat la kan..budak2 sukar dijangka..

Hanis Azla said...

benda nak jadi kan.. nak marah pun tak guna.. lagi pun budak kecik bukannya tahu apa.. Alhamdulillah si polan tu sgt memahami..

Anonymous said...

halamak!takutnya..sib baik mamasue tinggalkan kt ofis...takut gak la benda2 gini jd...tp mmg betul la mcm mummy lydzar ckp tu,tak guna dah pun nk marah...benda dah jd...cuma next time kene b carefull

wahida said...

kalau saya pun, mesti dah tak terjerit...terkejut punya pasal...

nasib baik bos tu kool jer...

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®