Ramadhan 2011

Saya rasa saya tak bercerita pon daily rutin Ramadjhan 2011 ni kt blog. Cerita Ramadhan 2010 disini.

Macam tahun lepas juga, opis bagi pelepasan seawal jam 4petang pada semua staf. . Best sangat balik kol 4pm, kalau  bukan Ramadhan balik jam 6pm. Beza 2jam sebab tu lah terasa hari-hari ku sungguh indah sekali. 

Last year, sehabis boleh saya akan balik rumah dulu, masak, solat asar then baru la pegi amek Hannah dan Hadif kt taska. Rushing jugak bila nak balik masak dalam masa 1jam tu. Saya amek dorang dalam kol 5.45 or 6pm. Dan saya ada masa golek-golek depan tv sejam sebelum waktu berbuka. Hehe itu lah alasan UTAMA sebab saya nk rehat. Maklumla Ramadhan tahun lepas saya diawal stage of pregnancy. Letih mmg terasa sbb baru tau pregnant. Hehe psikologi je tu. Masa blom tau pregnant, takdek la nk letih sangat pon. 

Tahun ni, saya amek dulu myHMs kt taska. Kalau ada benda/barang yang saya nk beli, saya akan singgah kedai dulu..lepas tu terus amek dorang dan pulang. Semalam sempat juga tidur 10minit sesampainya dirumah sebab terlalu mengantuk. Hannah dan Hadif buat kerja 'mengemas' rumah. Hilda, asalkan saya ada kt tepi dia..dia dh senang hati dah..Jam 5.30pm terjaga..terus bangun solat asar dan mula memasak. Jam 6.20pm dah siap masak hehehe..biasalah menu simple saje. Takdek la nk masak beriani ke ayam panggang ke lamb chop ke.. Siap je masak, saya akan terus suap 2 orang yg tak puasa tu makan. 

Iklan : Memang Mealshake Shaklee terbukti membantu meningkatkan selera makan Hadif.

Sesekali kami beli juga kuih-kuih. Buat kuih memang saya tak reti. Kalau buat dessert moden pulak mcm puding karamel etc saya sorang je pulak yg makan. Cik Abg saya tak layan. So takyah la buat.

Setakat ni, saya enjoy memasak lauk-lauk berbuka. Sebab bak kata orang, memasak sendiri lebih berbaloi berbanding beli juadah kt luar. Tapi tengok la, mesti ada satu masa gak saya boring dan ajak makan/beli kt luar..hehehehe. Sesekali amek leave kan..bagi rezeki pada peniaga pulak.

Sahur, makan aje lah lauk berbuka tadi. :) Jam 4pagi, bangun utk panaskan lauk. Dalam waktu yg sama buat la semua keje rumah yg mmg saya tak buat malam tadi tu..Sidai kain, gosok baju, kemas beg dan 1st sesi pumping dirumah dan online FB update status or update page Kedai Triple-S saya. Kalau ada lg lebih masa, sempatla saya nap skjap sblm mandi, solat dan pegi keje.

So macam tu lah rutinnya saya dan Ramadhan 2011..

9 words from u:

amirah said...

rajinnya lydzar masak..saya ni takde day rasanya bulan pose ni nak memasak.,..huhu

Anonymous said...

wah!bznya mommalydzaaarrrrrr!!!alhamdulillah,mamasue tak sebz itu tp masih merungut...sungguh tak bersyukur...

Unknown said...

@amirah hehe sbb malas nk usung anak2 pegi pasar ramadan kan. tu yg gigih masak tu

Unknown said...

@mamasue memang bz mamasue. tu mmg tak sempat la nk tgk2 buku si hannah. biasanya papa dia yg layan dia baca buku

AzMaslenda said...

untung memasak untuk berbuka boleh bawak ke sahur...

Tapi.. akak seminggu memasak ok lagi. Masuk minggu ke2 dah rasa jemu makan masakan sendiri. he30x

Eliss said...

eliss campur2, hubby beli satu masak satu lauk.kuih memang dia beli la. air rotate, kdg rasa gak nak minum tebu :p

Iela Fazielah said...

lydzar...bestnyer balik jam 4.... akak xmerasa... tp kamu mmg rajin masak.. akak..memanjang je xde idea nak masak...pagi pun sahur roti jek..haha

ayukhairy said...

2 minggu ni, mak je yg masak..ayu tolong2 je..alahai, tak tau la bila mak balik nnt...kena lagi cargas la jwbnya..danial skrg ni blh dikatakan tiap2 malam meragam2 tiap2 malam..mmg penat..

ummi mien said...

ye la memasak lauk berbuka lagi bagus daripada beli kan. rindunya nak masak lauk buka. huhu...nak wat cane tahun ni perlu berehat sbb berpantang.

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®