Kenapa saya pilih Shaklee??

Saje saya nk share pasal ni hari ni.
Rupanya dah masuk bulan ke-9 saya ber-parttimebisnes dengan Shaklee dan bergelar Managing Director of Kedai TripleS.

Alhamdulillah, sejak join saya tak pernah rasa 'kekeringan' duit poket sebab set-set vitamin saya sentiasa ada permintaan. Tambah lagi, tiap 15hb saya akan dapat cash bonus dari Shaklee. 25hb dah pay day :)

Mula-mula sekali saya nak cerita pasal apa saya pilih Shaklee sebagai sumber dan punca pendapatan sampingan saya. Saya tersedar yang saya perlu ada pendapatan sampingan sejak deliverkan Hilda. Sebelum tu, tak pernah kisah pon pasal side income ni. Ye la kan, anak dah bertambah, maknanya yuran taska pon dah bertambah. Begitu juga dengan keperluan lain. Memang kami suami isteri bekerja, tapi jika kami ada extra income, kan lebih bagus.

Saya memang agak takut nk mula berniaga. Macam biasa, tak yakin boleh jual sesuatu. Boleh ke? Laku ke? Skeptikal juga dengan bisnes-bisnes MLM nih, tp boleh pulak terjebak dengan Shaklee. Kenapa ye???

Sebab-sebabnya :

1- Saya yakin dengan keberkesanan vitamin semulajadi Shaklee sejak dari pek pertama saya makan. Badan rasa sihat, segar, tidak letih walaupon bekerja dan berulang alik jauh dari tempat kerja waktu itu. Production susu pon sangat meriah. Saya suka vitamin Shaklee. Ia adalah yang terbaik dari segi kualiti, harga, natural vitamin tanpa kesan sampingan. Paling penting tiada silika gel menunjukkan bahawa ia adalah semulajadi.

2- Upline saya tidak menetapkan target headhunting - tak perlu sibuk sibuk carik downline. Tidak dipush oleh upline utk capai target sales tertentu. Ini bisnes saya, dan saya letakkan target sendiri. But still, upline saya memang bagi banyak sangat guidances, kata-kata semangat dan aura positif untuk saya terus bertahan dalam bisnes ni.


3. Berniaga secara santai dengan medium Internet (blog, FB, emel) sebagai perantaraan. Saya tak perlu potpetpotpet secara live sebab saya sendiri pon bukannya suka bercakap sangat.

4. Banyak bersharing. Sharing kebaikan yang telah saya rasa dari pengambilan vitamin. Bermula dengan vitamin asas untuk breastfeeding, kini saya dh start share lebih banyak produk yang lain.

5. Masa yang flexible. Sambil-sambil buat kerja rumah, saya boleh jawab PM, reply sms, update sharing di FB dan blog dan sebagainya. Tentunya dibantu oleh teknologi Internet dan smart phone.

6. Tak perlu attend class tertentu. Ye lah, kebanyakan MLM kena attend class, buat target tertentu (upline paksa), kadang kelas jauh, waktu tak sesuai, malam dan lain-lain. Kami ada juga buat kelas untuk tambah ilmu marketing, ilmu produk tapi sangat santai dan dalam suasana di rumah aje.

7. Tak perlu beli stok ala-ala stokis. Shaklee ada delivery system yang efficient. Bila ada customer order barang, saya hanya hantarkan emel order tersebut dan buat bayaran ke akaun Shaklee. The next day customer dah terima barang yang dipesan.

8. Saya suka konsep trial pack yang disediakan oleh kumpulan kami. Ini adalah utk memenuhi permintaan rakan-rakan yang mempunyai kekangan wang. Ye lah kan, memang ada orang yg teringin sangat nak beli vitamin, tp nak beli set lengkap fullpack memerlukan kos yang agak besar. Kos besar tapi berbaloi sebab tahan lama. Jadi dgn adanya konsep macam ni, memang dh banyak bantu kawan-kawan yang punya pendapatan kecil.

9. Beli vitamin utk makan sendiri bersama ahli keluarga, Mealshake dan Omega Guard untuk anak-anak, dapat point dan tengah bulan nnt dapat cash bonus. Best kan?

10. Saya berada di dalam kumpulan yang sangat positif auranya. Terasa juga diri sentiasa dekat dgn Yang Maha Memberi kerana kami sentiasa diingatkan supaya berdoa, berusaha, bertawakal dan berserah kepadaNya agar perniagaan kami sentiasa berjaya dan maju.


Haaa panjang lebarnya saya huraikan KENAPA saya suka SHAKLEE.

Ada yang berminat nak sertai kumpulan saya? Hubungi saya untuk maklumat lanjut ye.




5 words from u:

amirah said...

best kan kalau ada side income..semoga lydzar terus sukses ye..

Kancilbiru said...

selamat maju jaya..yang penting kita kena guna produk tu supaya boleh share dengan orang lain..:)

Unknown said...

@amirah tq ami. ami tak berminat nk join?? hehe buat dropship pon boleh :)

zikry2007 said...

Salam. Saya sekarang ingin minta pendapat..... berkenaan yuran ahli dan jumlah pv yg perlu kita maintain setiap bulan bg mendptkan cash back... apa puan boleh pm saya di fb saya ummie artie atau email saya sharhayati@gmail.com

Anonymous said...

Sape upline tu? :)

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®