Sudah discharge

Salam.

Alhamdulillah, suami saya dah pon discharge dari DEMC pada hari Sabtu lepas. Berjaya juga kami harungi dugaan macam ni bersama-sama. Saya sekadar menemankan, membantu dan menyediakan apa yang termampu masa dia di hospital. Untuk mengurangkan sakit, terpaksa juga lah dia menanggung sendiri.. Memang sedih bila terpaksa tengok suami menahan kesakitan sendiri.

Sepanjang 3 hari 2 malam kat DEMC, suami menjalani prosedur CT Scan dan juga Gastroendoskopik. CT Scan saya cuma tunggu diluar, time gastroendoskopik saya berpeluang tengok screen. Rupanya suami kena infection dibahagian ususnya. Bermula dari diarhea minggu sebelumnya, berlanjutan sehingga hampir dua minggu dan akhirnya ususnya dijangkiti kuman. Saya boleh nampak kesan 'bruise' atau luka pada bahagian ususnya. Doktor kata, sakit yg dirasa adalah disebabkan bruise inilah.

Kena habeskan 1/2jug air ubat before CT Scan

Kesian suami ku..
Sepanjang 3h2m kt DEMC, saya bawa juga anak-anak melawat suami. Jam 5pm, saya akan balik ke Subang Bestari amek para HM sekalian. Senang nk jawab kalau anak-anak tanya kenapa Papa tak balik. Habis waktu melawat, saya bawa mereka balik rumah, dan tinggallah Papa sorang dalam ward. Macam tu lah rutinnya hari Khamis dan Jumaat lepas.

Sekarang ni suami MC seminggu. (hukhuk bestnya kalau saya pon cuti sama). He is on antibiotic for one week. Doakan dia kembali sihat ye semua. Dan terima kasih atas sms, FB msg etc etc tentang concern kawan-kawan hari tu.






9 words from u:

Unknown said...

moga cepat sembuh...

Atia Adina said...

dugaan buat awak berdua....moga en din cepat sihat....sian dia

Unknown said...

alhamdulillah..semoga cepat sembuh suami liza..

Eliss said...

teruk jugak yer. siap boleh infection. semoga en din diberi kesihatan yang baik. amin

Hanis Azla said...

semoga hubby lydzar cepat sembuh hendaknya..

Mama Aien said...

semoga cepat sembuh din....

kemma said...

semoga hubby lydzar cepat sembuh

Unknown said...

terima kasih atas doa kalian :)

Mak Lagenda said...

Semoga suami puan kembali sihat yea..

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®