SoHo Preparation

So excited!

Sedikit demi sedikit preparation untuk set up SoHo dijalankan. Maklumlah 'kerja' saya nnt memang bakal menggunakan laptop/pc, internet, FB, dan sometime perlukan saya print sedikit info untuk saya sharekan dengan orang lain. Maka dengan itu, sebolehnya saya nakkan 'infrastructure' yang lengkap. Just like what we have in an office.

Selama ni buat kerja, pinjam laptop opis. Pinjam juga facility opis sesekali :P

Antara yang dah sedia ada dirumah, Unifi internet, smart phone utk kerja-kerja short update dan sesi mobile coaching. Dan yang bakal diperlukan pulak is laptop, printer dan hard disk.
So semalam suami bawak la kami anak-beranak ke Digital Mall PJ untuk carik kelengkapan idaman. Saya bgtau suami, bajet saya RM3000 utk saya dapatkan 3 barang tu. Dia kata OK, boleh dicari.

Saya serahkan pada yang pakar. Walaupun nampak laptop touch screen tu sangat menggiurkan tp suami kata brand Acer tak berapa reliable. So kita ikut kan saja. Maka dapatlah saya laptop Red Hp Laptop Pavilion G6 itu. RM1910 termasuk 6GB RAM, beberapa free gift lain ( pendrive 8G, mouse, cooling fan, earphone, keyboard protector, laptop lock).

Dan spesifikasi saya untuk printer, copy, print, scan & fax. Dapatlah sebiji printer Canon Pixma RM349

Juga 1 Tera Buffalo hard disk RM245. Besar. Biar besar, senang nk simpan lebih banyak gambar :)
Total belanja semalam RM2504. 

So lepas ni nak carik meja pulak. Boleh susun dan atur semua barang especially printer ni lah. 
Design SoHo idaman kalbu kea simpan dulu, sebab ruang rumah sekarang tak mengizinkan lagi. Insya allah tunggu kami pindah ke blok 2 dalam masa beberapa bulan lagi.

Lepas ni boleh buat kerja dengan tenang dan senang hati. Lalalalalalaaaa!

Eh! jangan salah anggap. Kalau nk start buat bisnes Shaklee, tak perlu pun tunggu semua ni ada dulu. Boleh juga start even u have nothing :) Ini lebih kepada preference masing-masing aje. Saya pon dulu berdikit-dikit aje waktu nak mula aktif dengan Shaklee. Dan sekarang, alhamdulillah bila saya berhajat, ianya lebih mudah ditunaikan sebab Shaklee bagi gaji tiap bulan

psst :sukarnya nk upload gambar. so layan cerita je lah k. 

    

7 words from u:

amirah said...

bestnyaaaa lydzar..bila la amie nak merasa camni..

Iela Fazielah said...

alhamdulillah... dr nothing kini bergelar usahawan...akak puji lydzar.. akak je xpandai niaga.. tau abiskan duit je... acaner?? hihi... semoha bisness lydzar bertambah berjaya....akak xmkn suppliment ni buat ms ni la sbb akak setia dgn NR... tp kot 1 hari nnt teringin nak mkn nnt akak bl ye...

. said...

wahh!! bestnya. good luck to u.
feel soo motivated. bila la nak sampai my turn ni:)

eiela said...

wah, seronoknya siap mcm office dah.

Tie HT said...

good luck ea :)

adianiez AIDA said...

best nyer :-)
alhamdullillah...
suka if wanita berjaya!

Ida Iar said...

Wahhh...excited! Nak tanya la printer 4 in 1 tu kan? Faxnye cmne guna? teringin nak beli tapi tak pasti kena ade line tepon umah ke dulu yek?

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®