Iqra' : Hobi Di Kala Senggang Seorang WAHM

ALHAMDULILLAH.

SYUKUR YA ALLAH.

It has been 8bulan saya bergelar Work At Home Mama. Memang banyaknya perkara yang saya tak dapat buat dulu, terlunas kini. Banyak, memang banyak. :)

Antaranya ini. Inilah hobi yang saya suka lakukan dizaman muda remaja dulu. Tapi dulu, genrenya berbeza. Remaja yang suka dan tenggelam dalam perasaan indah membaca novel dan majalah sahaja.

Sekarang dah makin matang dan comel (opppsss!) saya dapat lakukannya semula. Tetapi lebih banyak membaca buku-buku sebegini. Motivasi, ilmu kesihatan, dan alam mengejar tuhan. 

Masih suka membaca buku bahasa melayu. Senang dipahami, laju dihabiskan. Kalau boleh buku Robert Kiyosaki pun nak carik yang dh siap translate sahaja.

Semakin banyak koleksi di rak buku saya. Kebanyakannya saya beli demi memuaskan hati yang mahu bershopping. Saya tak reti shopping beg cantik. Saya juga tak reti shopping kasut tinggi. Gelang cantik pun saya tak beli. Makan sekeluarga juga antara terapi saya. Jadi buku-buku inilah teman saya. Dan ada juga yang saya dapat dari mentor-mentor Shaklee saya. Bergaul dengan mereka yang suka membaca turut memberikan pelbagai efek positif dalam diri saya.

Dan walaupun sibuk scroll up and down MukaBuku, saya masih punya peluang dan masa untuk menyelak-nyelak helaian buku ini satu persatu, walaupun akhirnya sering juga tertidur :)

Alhamdulillah.. alhamdulillah.






4 words from u:

amirah said...

bestnya jadi WAHM mcm lydzar..nak jugakkk..bila la nk berubah ni

Unknown said...

@amirah ami, mayb tunggu anak 3 macam saya kot. haha
saya dulu, masa 2 anak pon relax2 lagi.. bila anak masuk 3 orang,dan anak2 makin membesar baru terasa betapa pentingnya nk kena jadi WAHM ni.. :)

adianiez AIDA said...

aida pun suka membaca buku2 gitu. memang tak suka baca novel pun dari dulu kala. more tu buku gitu and majalah :-)

Unknown said...

mbaca jambatan ilmu ;-)

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®