Seminar Public Speaking "NOW EVERYONE CAN SPEAK"

Best jugak rupanya seminar ni. Actually, yuran course ni sebenarnya hadiah dari mentor Shaklee saya, Master Lyna & Master Zainul.

Saya memang tak berapa kenal dengan kedua-dua speaker ni. Sebab jarang tengok TV.  Hanya bila saya dapat poster pasal curse ni barulah saya google pasal mereka.
Rupanya Rizal Rashid ni selalu jadi MC untuk majlis-majlis rasmi kerajaan. Dan Amin Idris ni pulak, motivator, penulis buku dan pengacara tv Alhijrah.


Sesi pagi diconduct oleh Mr Rizal. Bermula dengan sedikit part motivasi which I LIKE it so much. Sebab saya perlu juga buat part ni nanti dalam kelas-kelas coaching saya. Boleh la cedok sket idea dari dia.

Haaa.. air ni memang takkan saya tinggal walau kemana-mana. Iaitu bancuhan Performance drink. Bukan sekadar bawak bekal utk outdoor activity, indoor pun wajib jugak bawak.


Yang ni sesi petang.. bermula dgn sesi Mr Amin Idris. After all, dedua speaker memang best. Rasanya kalau berpeluang lagi pegi seminar dorang berdua ni, insya allah saya akan datang. Boleh ajak cik abe sekali join.


Sempat juga ajak Mr Amin Idris bergambar. Yang baju biru tu, Master Wan Fatihanum. Rakan seperjuangan saya dalam Ladyboss (group bawah Master Lyna).

Awalnya saya ingat saya sorang yang dihantar oleh Master Lyna, nasib baik waktu registration saya ternampak Master Hanum tengah menunggu untuk masuk dewan. Apa lagi, terus berkepit berdua lah kita.

Dan sebenarnya ada lagi 2 orang rakan kami yang lain. So dekat gambar lagi satu tu, bakal Master Salwa



Overall, keluar je dari seminar ini, kepala saya penuh dengan idea untuk conduct kelas, dan semangat saya membara-bara jadinya. Maka tercapailah matlamat, saya dihantar ke seminar ini.

Hehe.. rambling orang 1st time pegi seminar motivasi gayanya..


1 words from u:

amirah said...

memang bagus pg seminar2 camni kan..cuma nak nyempatkan masa ke tak je..gd luck ye lydzar dgn kelas coaching

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®