Raya Korban

Takde banyak yang saya nk cerita pasal Raya Korban tahun ni, sbb macam previous years jugak, saya tak balik rumah parents saya di Pahang. Beraya di rumah mertua di Kajang saja.

Tiada perasaan yang terlalu istimewa yg dapat saya rasa sebab persekitaran saya yang tidak terlibat dgn aktiviti korban. Malah tidak terlibat juga dgn acara menghantar orang pergi - balik Haji. Sebab tu lah, saya tak dapat rasa feelingnya di setiap Raya Korban. Mungkin satu hari nanti, bila kami diberi rezeki utk membuat korban. Mungkin suatu hari nanti bila parents atau mak mertua saya bakal mengerjakan Haji, atau saya sendiri ada rezeki utk berkunjung kesana, baru la terbit perasaan Raya Korban itu. Hihi. So raya tahun ni pon its just a plain one.

Tp tetap ada sedikit perasaan iri dan sayu bila melihat status kakak saya di Facebook yg sibuk masak-masak nasi beriani bersama emak di kampung. Di rumah mertua, juadah raya yang ada, nasi himpit dan rendang kerang. Memang mertua saya memang begitu sahajalah sambutannya setiap kali Raya Korban menjelma. Dia pon sama mcm saya kot. Tadek feeling raya. Hihi!

Gambar raya tiada ye.




5 words from u:

Hanis Azla said...

status mcm tu mmg selalu buat kita rasa iri kan lydzar sebab kita tak dapat turut serta bersama mereka..

Iela Fazielah said...

okla tu.... janji dpt berkumpul ramai2...

MyKhalish Journey said...

salam aidiladha to HM's family..

ayukhairy said...

sabar ye lydzar...nanti tahun depan beraya dgn mak plak ye

akuzle ayu said...

lahai, dik. sayu mendengarnyer. tp, kes awk sama mcm kes akak. juz ahkak still rasa happy sgt psl dable celebration. plus hidangan raya kt umah MIL ader mcm2 psl depa buat 'potluck'. ahkak bwk perut ajer...hihihih

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®