Tip Kulit Cantik dengan Vitamin E

Salam Selasa!
Pagi ni saya nk share satu tip. Tips apa?? Tengok tajuk atas tu pon dah tau kan :)
Tak lain tak bukan, mesti la dengan produk dari Shaklee hehe.

Actually, saya memang bersyukur sebab since zaman remaja saya bukanlah seorang yg selalu didatangi jerawat memenuhi pipi. Ada tu memang ada, tapi biasanya datang bila sampai waktu period saya saja.

Pulak tu, jerawat suka nk menepek kt tepi  hidung saya. Sakit tau! Dah la sakit, obvoiously nampak seketul tepi hidung saya ni. Dahtu bila jerawat dh surut, parut dia suka plak nk duduk lama-lama kt situ. Kadang-kadang memang nmpk macam tahi lalat je. Hihi.
Lagi satu port kesukaan jerawat saya adalah kt area anak rambut. Masih sakit tp yang ni kira ok lagi sebab tersorok.

Cik Sudin saya, dulu jeles je sebab dia kata dia pernah alami  masalah jerawat yg agak teruk dizaman muda remaja belia dia. Abesla semua jenis ubat dia guna. Segala jenis tips dan petua dia amalkan. Akhirnya, saya pon tak ingat petua mana satu yg berkesan kt dia :)

Kalau la dari dulu dh kenal dgn produk Shaklee, mesti lagi cepat masalah jerawat dia tu setel kan?

OK balik pada kisah saya. Sekarang ni, jerawat mmg timbul sekali sekala. Tapi kan, parut dia tu memang suka la nk lepak lama-lama. Macam peel dia sebelum ni lah. Cuba tengok kt pipi saya tu. Parut yg kecik belah atas tu dh lebih sebulan dok situ. Dan yang agak besar, baru je join dalam 2minggu ni.

Tak suka tau!!


So kt sini saya share petua dengan Vitamin E yang saya dok sebut tadi.


kredit to kak Norita Mohd Idris

Jika nak dapatkan kulit yang licin dan skin texture yang cantik, picitkan sebiji     vitamin E Shaklee dan sapukan pada kulit muka sebelum tidur, dalam 7-14 hari kesannya sangat hebat!

Haaa, kapsul kt atas tu la Vitamin E Shaklee. Dalam bentul softgel.

Cucuk je softgel ni dengan jarum, then picitkan keluar cecair Vitamin E ni. Sapu macam pakai moisturiser.

Lagi satu nak bagitau, kalau tips sapu Vitamin E dh boleh buat kulit cantik, tips makan Vitamin E pastinya berikan kesan berganda.


Fakta : Vitamin E Shaklee disertai dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan Selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum, di mana tanpa Selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

Jadi check it out fakta Vitamin E anda di botolnya ye!!



2 words from u:

Eliss said...

dulu ms remaja memang duk makan la vitamin e sbb kulit muka banyak jerawat. tapi dh tua ni tak makan pulak :p

adianiez AIDA said...

aida pun amalkan makan vitamin e dulu. but now da terlupa lupa hi hi hi... jerawat aida time period dia dtg seketul. then surut. then dtg lagi. then surut... kat tempat yg sama!!!! tension !!!!!!!

nota kaki : klik & ziarah ~ AIDA'S HOME SWEET HOME ~

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®