Toncet mama

Gambar takda.

Mesti dapat agak kan, siapakah toncet mama itu? Semalam masa amek Trio HM kt taska, cikgu tolong ikatkan rambut dia. Terpacak tocet kt belakang kepala dia. Arrrhhhhhggg comel sangat!! Haha mak mana tak puji anak kan?? Rasa macam dh besar je cik hilda tu bila ditoncetkan. Dengan muka bulat dia, rambut kemas terikat..memang comel.

Sampai ke bangun pagi tadi dia masih bertoncet haha! Papa balik tengok anak bongsu dia, kata dia "ehh macam upin ipin plak adik ni"

Aktiviti toncet mama tu skg ni, ukur hall. Dh seminggu dia start berjalan dan bertatih. @1 year 1month 3 weeks. Skang dh mula stabil walaupon tangan masih digunakan untuk mengimbang badan. Jalan terkedek kedek, sambil cari pot untuk RnR.

Paling tak tahan, kakak makan biskut roll, dia pon takmo ketinggalan. Sambil makan, sambil berjalan.  Dalam keadaan yang berjalan jatuh bersama biskut fragile ditangan, aunties semua agak apa yg berlaku????
Mama dan tertekan bila tengok lantai sepanjang malam.

"Lain kali bila dh abes biskut ni, mama dh taknak beli biskut ni lagi!!!" sungut mama si toncet sambil menyapu lantai. Haha.

Apepon good girl mama. Keep up the good hard effort. Nanti dah boleh berlari sesama sepupu-sepupu dia :)



3 words from u:

Atia Adina said...

itu lah yang menjadikan ibu2 stress sebenarnya....memanjang nak kene kemaskan makanan si kecik yang bersepah.......Hilda nak boleh jalan dah....pas ni mengejar dia lah plak

ieedaz @ mama_isha said...

alaa nape x amek gmbr..mesti comel toncet hilda tu!! :p

MAMASUE said...

lantai kotor penih biskut dan mknan mmg biasa je kt umah mamasue.tiap2 minggu mmg kena mop sbb tak tahan lantai lekit2...

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®