.Iron baru

Salam Isnin :) Malam sabtu lepas sempat pegi Home Deco Expo dekat Stadium Shah Alam.
Saja jalan cuci mata tak bawak balik set wardrobe pon. haha!

Dah nk keluar tu, kami tertarik dengan demo pasal steam iron nih. Terasa menarik sebab baju kemeja kain cotton yang komot ya ampun boleh jadi straight dan nampak kemas. Maklumlah ini adalah salah satu masalah saya bila menggosok baju kerja cik Abang saya tu. Memang ada 2-3helai kemeja yang degil takmo go-straight bila saya gosok dengan seterika Panasonic tu.

Lama juga kami tengok demo yg dorang buat. Katanya just letak baju kemeja tu elok-elok atas rion board, gosok baju dgn cara meratakan wap panas serata baju. Wap tu akan resap ke bahagian satu lagi baju, so takyah buat dua kali kerja..gosok one side, siap two side...Wallah..memang cepat la siap kerja menggosok saya kalau macam ni. Dan  iron ni siap boleh act as dry cleaning, dan boleh buat face sauna :)

Harga promosi haritu katanya RM99, harga biasa RM200+. Saya tak pernah tengok pon iron brand ni sebelum ni, tp kata si promoter dah lama ada. OKlah, atas persetujuan bersama, saya beli satu.

Pagi tadi gosok baju. Amek baju super komot Abang. Tapi rasanya tak leh apply kot cara iron 1 side siap 2 side tu kt baju super komot tadi, sebab saya masih perlu gosok kedua2 side, baru la nmpk elok sket. Bila saya apply cara sama kt baju kurung saya, OK pulak. Maklumla kain baju kurung ni lembut dan bukan jenis cotton. Sepanjang menggosok sepasang baju kerja kami masing-masing,3 kali saya refill air utk steamdia tu.
Hmm 1st impression, OK lahh :)





Published with Blogger-droid v1.7.4

10 words from u:

Madam iEeDaZ said...

uiks..wat face sauna..? aduhai tak sanggup! heheh

Hanis Azla said...

akak pun ada beli steam iron macam tu.. sbb terpengaruh tgk demo.. nampak senang betul iron baju.. tp balik rumah tak pandai pulak nak guna.. sudahnya simpan aje kat dalam almari.. guna yg biasa aje.. he..he..

akuzle ayu said...

yg iron berdiri takyah letak kt board tuh ader tak? itu maannyaakk sinang...

Unknown said...

@ieedaz @ mama_isha ada corong khas dia bagi ida..pastu dari wap tu kita boleh sauna kan muka kita :)

Unknown said...

@Hanis Azla dh hari kedua, masih memakainya..hehe cuma mcm leceh sket bila kena refill air je

Unknown said...

@akuzle ayu mahal yg tu kak :D

amirah said...

minggu lepas gi expo camtu gak..teringin nak beli iron berdiri tu...huhu tp tak terbeli2 lagi

Unknown said...

menarik...tapi jenuh gak nak kene merefill banyak2 kali ye...btw...tumpang lalu...

azman said...

saya dah beli gak satu..tp nak tumpang tanya..akak iron atas board xbanyak ke air dia keluar?..atau akak letak sikit air jer...sbb masa sy beli, dia cuma tunjuk demo iron cara berdiri jer...pastu blk bila sy praktikkan iron atas board, jd mcm byk lak air keluar...kalau iron berdiri memang senang sangat...mmg iron ni kirq xrugilah beli coz saya nak gosok baju sutera wife sy pu dh xpyh nak pakai ironing aid....sangat mudah dan jimat masa..

Unknown said...

@azman haah memang ada juga air yg tumpah. tp tak la byk sangat. dia kering bila kita lalukan wap panas tu kt baju..so far ok je la

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®