Cik Hilda Marissa : New Skill

Budak kecik sorang ni dh dapat skill baru.



Semalam, sampai je rumah, macam biasa letakkan dia dekat ruang tamu sambil mama terus keluarkan botol-botol EBM untuk disimpan. Ternampak dia berjaya mencapai toy yang ada tak jauh dari tempat dia meniarap.

Berbulan-bulan lamanya cuma reti meniarap, then tergolek-golek dan akhirnya dapat juga dia maju ke depan membawa badan yg tak berapa nk berat tu. So skill baru ni dia dapat dipenghujung usia 6bulan. Esok dh masuk 7bulan dah..

Mama suka tengok. Dalam masa yg sama risau juga. Ermm risau sebab dia bakal jadi pengemop lantai. Mop dgn baju, sambil kutip anything kt lantai dengan tangan lalu membuangnya dengan masukkan kedalam mulut. Standard la budak-budak dgn skill ni.

Owh lagi satu skill cik Hilda yang nk kena recordkan dalam blog mama ni, adalah skill terjaga dari tidur setiap kali dia perasan mama takdek kt sebelah. Sekarang nk buat kerja waktu malam, amatlah susah sebab cik Hilda nk mengempeng je.

So mama tukar la jadual waktu kerja ke waktu pagi. Jadual anjal gitu. Hari-hari bangun pagi jam 5pagi pulak. Masa tu lah, masa utk masak bubur cik Hilda, masa nk sidai kain, masa nk gosok baju dan packing beg sekolah. Tak sampai pon 10minit mama buat kerja ada suara menjerit dari dalam bilik. Tak lain tak bukan, si dia yang tak boleh tak nampak mama tu lah.

Kesudahannya, mama amek ringsling kaler oren, babywear the budak kecik dan terus buat kerja. Janji kerja siap. Mama takdek masalah nak bangun tidur sebab alhamdulillah badan memang bertenaga sebab amalkan supplement. Lagi-lagi bila makan ostematrix, memang cergas je. Hahah sempat promote gitu.

Di akhir kata, quote of the day :P Sekian terima kasih

Jika anda sering keletihan amalkanlah  Ostematrix 

pssstt : tetiba karangan lari tajuk!

psssstttt : eh eh hari lah 13 haribulan kan? Laaaa..maknanya hari ni la cik Hilda dh masuk 7 bulan. Boleh plak mama ingat esok hihi

10 words from u:

eRaY said...

hahahha macam2 kerenah bebudak nie, rayna malam tadi pun kelakar gak, adeke patut nak tido pegang nen ibu..siap leh jaga if eray bangun...rindu nak nen kut...ape2 eray mmg agree dgn ostematrix tuh, badan memang rase cergas...maintain walaupun jalan x balance..hehhe

amirah said...

hihihi..camne mama bleh lupa arini hilda dah 7 bln..

MyKhalish said...

congrats dear hilda, pas ni mama mmg kena jerit sokmo la ye kalu xnmpk muka. huhu... amni pun pesen gitu, cam ada detector je, xda memi. lalak. huhu...

Hanis Azla said...

wah cik hilda dah bertambah kemajuannya.. bagus2.. promote lydzar jgn tak promote.. barang baik kan.. harus di kongsi bersama kawan2.. mana tahu ada yg berminat..

Iela Fazielah said...

wah dpt skill baru ada amik upah x? i mean xde demam2 ke..bagus hilda!

ayu said...

hilda dah ada skill baru, yeahhh.. mesti tak sabar nak tunggu skill lain plak kan..

eMMe said...

hai Momma Lydzar hai trio HM! sihat ke smua? makin comel ur hilda...lydzar lak makin cantik, heeee....oh! supplement yea...lame tinggalkan shaklee, huhuhu....

b.E.L.L.e said...

amboi marissa..pandang tgk mommy takde yer..hehe..btw, i folo ur blog mommy lydzar.. =)

eT said...

tu la kekdahnyer..sama cam ammar..cam tau jek ibu xder kt sebelah...huhu

akuzle said...

kelek pon jadiklaa asal kje siap kan? ehehhe

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®