Luka berdarah

Tajuk sensasi je pagi Khamis ni :)

Sebenarnya sikit je yang luka. Kecil je yang luka. Tapi dah nama nya pon luka, so tetaplah ia berdarah.
Amek tisu tepek-tekap kt tempat luka, terhasil lah tisu berdarah.


Nak tau tang mana yang luka? Tangan kah? Kaki kah? Pipi kah?

Haa ni dia gambarajah luka. Hujung bibir atas sebelah kiri. Nampak tak kesan darah tu sekali?


Sebenarnya dia bermula dengan seketul blister kecil kt bibir saya tu. Biasalah, bila ada blister ni, rasa tak selesa je. Apa lagi, saya pecah kan la walaupon ianya OUCCHHH sakit! Setelah beberapa hari, kesan blister yg dipecahkan ni membentukla kesan parut luka yg ada kulit kering tu. Paham kot apa yg saya cuba sampai kan ni.

Saya mmg rimas betul dengan kulit lapisan luka ni. Tangan ni pon gatal aje nk kopek. So yang jadi penyebab luka berdarah ni adalah tangan yang tak reti dok diam ni lah. Huhu. Darah merah pon mengalir, jadi lah hiasan bibir saya.

Nak tau satu petua tak?
Vitamin E boleh membantu percepatkan proses baik luka. Malangnya saya tak bawak pulak kapsul Vitamin E saya. Nampaknya lepas ni, saya kena bawa juga Vitamin E saya kehulu hilir. In case nak jadi cerita luka lagi pada saya atau anak-anak saya.

Cerita orang lain tentang Vitamin E utk pemulihan luka.




4 words from u:

amirah said...

agak ngeri jugakla bila nengok drh tu..huhu

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

kalau eija pun msti gatal jerk tgn ni nak menggaru/mengopek..

wahida said...

kalau aku pun, tangan aku duk gatal je nak garu tu...

ayu said...

fuh..ingatkan kat mana la yang luka berdarah tu..hehe

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®