Safe Deposit Box

Pernah dengar pasal Safe Deposit Box ni tak?


Saya pon baru-baru ni jer start dengar. Itu pun sebab suami agak interested nk menyimpan sesuatu (valuables) ditempat yang digerenti selamat. Jadinya dia dapatkan info dari kawan-kawan dia dan minta saya googlekan tentang Safe Deposit Box ini.

Hasil googlelan, terjumpa lah website ini. http://www.safedepositbox.com.my

Dan last week kami pun membuat satu site visit ke cawangan terhampir dengan kami. Of course lah nk tahu more info before kita start menyimpan our valuables kt situ. Bila dapat explaination one-to-one barulah rasa konfiden tu lebih sket.

Kenapa pilih SDB? Service dorang boleh baca more info kt link atas tu yer.

Kami pilih sebab rate sewaannya yang berpatutan dan barangan kami dilindungi insurans. Dan juga access yang agak mudah jika kami ingin mengambil atau menyimpan barangan dalam box kami kerana premis ini dibuka 7hari seminggu. 

Kt bawah ni rajah rate sewaan safety box mengikut saiz. Kami amek box saiz pertama tu je. RM130 utk setahun. Murah la kan. :)

Owhh untuk makluman, kalau korang dapatkan cop dari participating banks, korang boleh dapatkan 1year free rental dari SDB ni. Macam kami, dapatkan cop dari Bank Rakyat :)




Dan ini lah kunci safety box kami. Jangan hilangkan. Kalau hilang kunci pertama, kena bayar RM200. Kalau hilang kedua-duanya kena bayar RM650!

Saya berpeluang masuk ke dalam ruangan penyimpanan safety box ni. Dah ala-ala bilik penjara pon ada. Safety gate disane, safety gate disini. Dan akhirnya sampai lah saya ke tempat safebox kami. 

Tun M pon ada simpan valueables dia kt sini tau. hihi saya cakap berdasarkan gambar yang tergantung kt dinding opis SDB ni lah :)

Eh Tun M, saya rasa kita ada persamaanlah..sebab kita dedua simpan valuables kt SDB lepas tu kita sama-sama makan produk Shaklee! Haha!!



7 words from u:

ayukhairy said...

menarik!! agak2 apa lah barang yang lydzar simpan tu kan? mmm..

Iela Fazielah said...

hmm..bagus tu.. tp mcm kami nak simpan apa ye???? setakat geran motor n geran kete je....huhu

Atia Adina said...

wa....ni mesti simpan emas seketul ni kan????

amirah said...

uiii...byknya valuables lydzar n hubby ni..kami takdak banyak cenggitu..simpan kat mana yg patut jela..huhu

Eliss said...

barang apa yag disimpan tu? nak pegi rompak..hehehehe :p

Unknown said...

@ayu hahaha cuba teka cuba teka :)

Unknown said...

@Iela Fazielah ermm simpan duit dalam ni pon boleh kak. dorang tak amek tau apa yg kita simpan dalam ni :)

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®