MeltDown EBM

3 hari lepas berada disana.. banyak jugak la yg dapat saya belajar..


Hari ni, balik je opis terus bos saya bagi thumbdrive dia suruh saya copy data website opis kami. Haha! tak bagi can dah..!

Hari ni saya panggil hari haru-biru, bukan hari Khamis. Sebab apa?
Sebab pagi-pagi lagi mood saya tercalar bila mendapati pintu fridge saya tak rapat. Saya tak tau dari jam berapa dia berkeadaan macam tu. Saya cek botol-botol EBM saya. Memang ada beberapa botol dh 100% cair dan beberapa botol hanya cair 70%.. botol-botol yg cair ni duduk dibarisan depan peti ais. Yang lain, 2nd row dan kebelakang masih beku.

Terus saya simpan semua hasil EBM semalam (chilled) utk dibekukan. Saya keluarkan semua yang dah cair, dan bahagikan 3oz kedalam botol utk dibekalkan ke Taska. Cukup 6 botol x 3 oz, yang lain saya simpan dalam peti ais. Ada lagi 4botol penuh. Bakal digunakan petang dan malam nanti. Nampaknya hari ni Hilda tak merasa fresh EBM lah. Hopefully dia ok.

Pagi tadi juga, saya bawak Hannah ke klinik. Setel amek ubat, dia ajak saya makan roti canai. Dengan jiwa yang masih bercelaru dan bimbang saya pujuk dia tapau roti canai dan makan kt rumah. Sebenarnya saya nk cek pintu peti ais saya.

Balik rumah saya dapati EBM saya simpan pagi tadi masih belum beku seperti biasa. Biasanya letak dalam peti ais sejam je, dah boleh beku. Kali ni tidak. Musykil sangat. Rosakkah petiais ku??? Dan sehingga kini saya masih lagi risau. Risau risau risau!!

Kalau la tercair kesemuanya hari ni, habis lah saya..Saya pengsan dulu boleh tak?? Huhu!!


5 words from u:

amirah said...

sabar..sabar..jgn pengsan dulu..ermm..apa kata letak rumah kawan sebelah sikit..huhu

pizet said...

tolong semput sama...hmmm harap2 ok la susu2 hilda tu

Hanis Azla said...

harap2 semuanya baik2 aje balik nnt.. tp klu berlaku sebaliknya sabar byk2 yer lydzar.. pengsan pun lagilah jangan.. akak doakan yg terbaik..

Mek Rose said...

ooo camtu la plak..peti ais tu kot ye rosak eh

ayukhairy said...

harap2 tak de apa2 la ye lydzar..huhu..terasa sayangnya pada EBM tu kalau cair semua kan..

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®