Breastfeeding and working and the challenges

Dah lepas separuh hari bekerja pada hari Isnin walaupon hakikatnya tak la bekerja sangat hehe! Serius cuaca didalam dan diluar opis adalah panas. Berbekalkan sebiji stand fan kami duduk kt dalam bilik HR ni beramai-ramai. Syukurlah pada staff lain yang tak mengalami nasib macam ni. Sauna sungguh!

Jam 5.17pm, saya teruskan sesi pumping yang ke4..hehe sesi ketiga dibuat di meja sendiri. Nasib baik Azrul, satu-satunya staf lelaki HR takdek dalam opis hari ni. On off dia masuk bilik ni sebab dia buat kerja di bawah. So tanpa segan silu la saya bgtau kawan-kawan HR yang saya nk buat 'projek' ni kt tempat saya saje. Dorang ok je, sbb tak mengganggu mereka pon. So berselimutkan sehelai pashmina, saya pon buatla 'projek' saya..Fuuuhhhh memang mencabar..dalam bilik yang panas saya siap berselimut lagi..

Tak sia-sia saya bawak Spectra3 hari ni. Tapi agak sedih sebab 2 kali sesi pumping saya tadi cuma collect 3oz saje. 1st sesi pagi tadi je dapat 5oz. Entah apa yang tak kena. Saya expect bila saya tak menyusu Hilda secara direct, maka saya dapat mengumpul amaun yang lebih banyak. 

Hmm kita tengok je sesi seterusnya dilain hari nanti..Semoga ada pertambahannya. 
Saya perlu konsisten, positif dan teruskan semangat juang saya.. Insya allah saya boleh berjaya



5 words from u:

amirah said...

byk jugak tu lydzar..sy ni hah sekali pam kdng2 1 oz pun x smp..teruskn pam je,..mesti dh byk setok ni

ayukhairy said...

yg penting semasa sessi pam kena berada di dalam keadaan yang tenang n aman...jgn fikir apa2 sangat lagi2 hasil perahan..dan mungkin juga lydzar boleh pam sampai tengok gambar atau video hilda..insyaallah boleh membantu..^_^

caiyok...caiyok dear...i rindu tau saat2 itu..huhu

Iela Fazielah said...

keep on pumping.... mesti berjaya.... !

Ernewaty AR said...

stress kot sbb panas..pas2 ko x selesa kot2 ada org masuk bilik..

adianiez AIDA said...

tu la pengorbanan sorang ibu kan? congrats!!!

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®