Check Up @ 37weeks..

Selagi aku belum beranak, selagi tu la akan ada entry bertajuk Check Up nih.. Lepas abes siri utk 2010/2011 ni, tahun 2015 kot baru ada entry bertajuk Check Up lagi hihihihi!! ~konfiden gilak je aku!!~

So petang semalam, visit ke Klinik Soraya lagi. Nasib baik tak ramai patients. In less than 30minutes, dah setel. SUKA ok!!

Doktor tanya pasal last week punya appointment dgn doktor di Hospital Sungai Buloh (HSB), aku pon cerita la alkesah sebenar. Dapat MC dan pegi HSB hanya utk dapatkan date appointment saja. Tak pa lah, biasalah hospital kerajaan, selagi tak nampak kita tenat ke berdarah-darah ke..dia suruh balik je la. ~huhu bias kah ulasan itu??~

Macam biasa, lepas check blood pressure, aku diarahkan baring kt katil ready utk scan.


Atas tu report scan utk minggu ke-37. 

To my surprise, hasil scan menunjukkan berat baby sekarang dah 3.015kg.. wahhhh drastik jugak kenaikan berat dia. Last week 2.35kg je. Saja-saja suka nak mention, berat mama naik 100gram saje.

So bagi pihak diri aku sendiri, aku dah rasa lega. Aku rasa ini mmg sah bukan kes IUGR yg doktor saspek tu. But still doktor cantik ni nak kata baby aku kecik. Rahim aku tak cukup tinggi as per 37weeks. Memang la kecik dari umur sepatutnya, tp OK la tu bila dh lepas 2.5kg kan.. bukan bawah 2kg.

Doktor cantik ni tak berani nk confirmkan apa-apa pasal IUGR, so dia suruh pegi jer jumpa dan sahkan dengan doktor kt HSB. 

Baik doktor, memang kami akan pergi. Mana tau pegi appointment hari Jumaat ni, boleh bawak baby balik terus ke..hihihi!!

18 words from u:

wahida said...

awak yg dekat nak bersalin, saya lak yg neves ni..apa kes?

zara zaman said...

salam perkenalan...

slalu jadi silent reader je...semoga smuanya dipermudahkan ye...

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wah baby & mamy sihat .. moga semuanya selamat nanti ..

Hanis Azla said...

dah nak dekat dah masanya untuk baby yg ketiga yer lydzar.. semoga dipermudahkan segalanya..

Unknown said...

37minggu...anytime jek tuh..hehe
nnti mmg nk bersalin kt hospital sungai buloh yer...

Mek Rose said...

eheheh ye kot lydzar..tup2 bawak bb terus..ahahaha

okla tu berat dah 3 ++..ala kdg2 bkn betul sgt pon..cam rafiq tu jangka 3.5..tup2 kuor 2.9..ceh!

take care..moga result kat spital nnti ok..biasala tu spital gomen.selai tak teruk selagi tu la layan bluess sendiri
ahaks!

pizet said...

kira besar dah la 3kg lebih tu...skali jangka je kecik kuar besar canne tuh? ape2pun moga dimudahkan bersalin yer...

Iela Fazielah said...

wah cepatnyer nak suruh baby kuar.. biar cukup term br suruh dia kuar.. incase dah nak kuar..hehe... kalau larat nnt jgn lupa dtg rmh akak ye sabtu ni

Eliss said...

mesti kes dah tak sabar nak tengok baby ayat last tu :) penantian suatu penyeksaan kan :)

Unknown said...

@wahida hehehe kes nk sambung batton saya ke tu??

Unknown said...

@zara zaman terima kasih zara..terima kasih jugak sebab singgah ke sini

Unknown said...

@Nurul Diana@Mama Adam Aidil insya allah selamat. jgn putus2 doakan kami yer. terima kasih :)

Unknown said...

@Hanis Azla haah almost time dh ni kot. tq kak

Unknown said...

@eT kan kan kan. mmg anytime je ni. haah mmg plan deliver kt HSB je

Unknown said...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- kalau dpt bawak baby terus pon saya suka ros. tak larat dh nk bawak perut n pinggang ni haaa

Unknown said...

@pizet hehe doktor tu yg risau lebih kan. rasanya baby ni insya allah takdek problem kot

Unknown said...

@Iela Fazielah cepat ke kak..dh 37minggu dah. dah matang dh kot. hehe

Unknown said...

@e.l.i.s.s.m.i.e mmg betul sgt dah tu elis.. tak sabar nk tengok baby..tak larat nk bawak perut pon ye :D

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®