Membentuk kening dengan buah keras

Semalam singgah kedai runcit kt belakang tu lepas pegi check jaundis Hilda. Beli ikan, sayur dan sebagainya.
Tetiba ternampak bungkusan buah keras. Tetiba teringat petua aku pernah baca kt blog Super Dooper Kawai Mommy pasal nk membentuk kening baby..

Apa lagi, beli lah sebungkus.

Petang, tanya mak macammana nk bakar buah keras ni. Dan terus la membakarnya sampai hangit hitam legam.

Dan terus la jugak cuba membentuk kening anak dara kecik tu. Alamak! Rupanya mama tak reti nk buat la. Dah serupa Sincan je bila tengok kening Hilda tu.

Ermm ada sesapa boleh bgtau, cemana sebenarnya nk sapu buah keras ni kt kening Hilda? Bentuk cemana nk buat eh???

Sapa yg tak pernah tengok buah keras, ini lah rupa bentuk dia 


7 words from u:

EiJa ZaQuaN said...

adeii..eija pun x dpt nak tolong..sbb x pernah pun wat..

Hanis Azla said...

akak tak pernah dengar pula petua mcm tu.. jd tak dpt nak membantu juga..

AzMask said...

ooo.. ye ker? baru tahu ni.

Ernewaty AR said...

hehe aku pun xpenah wat..biar je kening dia naik sndiri..xyah bentuk2..nnt lain plak jadinya..

eMMe said...

try je lydzar, mane tau kening Hilda leh ikut bentuk yg mama dia nak, hehehe...

amirah said...

tak pernah dengar pun sbelum ni

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

pernah gak tahu pasal petua ni tapi tak penah buat pon..eh anak2 lydzar mmg lebat ape keningnye..cam mak n abah dia..ehehe

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®