Hadif's Birthday Mini Celebration

Tunggu papa balik, punya la lambat. Tak ingat ker wei hari ni birthday anak bujang awak..

Memandangkan hari semalam adalah hujan, dan encik papa pergi kerja naik motor maka sila lah puan momma bersabar menunggu kepulangannya ok..

Jam 9malam baru la terpacul batang hidung kt rumah. Aku baru je nk pakai telekung, nk solat Isya..

Abg : Cepat cepat..jom pergi kedai.
Aku : Kedai apa? Dh nk tutup pon semua kedai tu..
Abg : Kedai kek la, kan hari ni beday anak papa ni.. (sambil gomol-gomol hadif)
Seb baik ingat..

Aku : Jap, syg solat kejap..
Siap solat, kelam kabut bersiap-siap..hannah pulak merajuk nk pakai jugak compact powder aku. Saje je carik pasal. Main angkut je Hannah yg tengah hangin satu badan sebab tak dapat pegang compact powder. On GPS, search kot-kot ada kedai kek kt area Subang Bestari ni. Info yg ada dalam tu semua kt Kota Damansara, maka kami pon segera lah kesana. 

Pegi kedai kek biasa je, takmo pegi Resepi Rahsia hihihih..

Lepas tu pegi drive-thru KFC. Kita makan kt rumah jer la memandangkan mood hadif yg dah terlentok nk tido tu. Kang dia buat drama pulak dalam KFC sebab bad mood.

So ini la dia kek yg menjadi pilihan Hannah.

*kek otromen satu, kek doremon satu*

*laaa mama, keciknya kek utk adik*

*tak nak lah, takdek lilin pon*

Tak pa la dik, malam ni punya kek kecik. Sabtu nnt ada kek besar utk adik OK..Jangan merajuk. Meh makan meh!

*Original chicken + Black pepper chicken*

*close up*

Sedap jugak kot KFC black pepper ni. Teringat-ingat zaman aku berpantang dedua anak aku ni. Hari-hari mesti letak black pepper dalam apa jua lauk :D


Dan sesi seterusnya, main belon sebelum tido :)

Sekian cerita mini celebration adik yg sangat simple..

8 words from u:

Anonymous said...

adeh...samalah dgn kes anak aku...pre-celeb...kek kecik,tp lilin je besar...tu je yg penting pun....

Unknown said...

hadif ni lilin pon takdak :)

Kancilbiru said...

terliur woh tgk kfc tu...takpa next time letak lilin besar2..tu yg penting sbb ada api gerak2..hehe

Mrs. Bee said...

hepi burve day hadif! :) be a good hero to ur papa n mama eh..(macam la hadif baca komen aku ni..haha)

ala lydzar..it's not about how big or small the celebration kan..yang penting bole celebrate sama2 dgn all family members..kan? ^_^

Unknown said...

niza : apelagi, g tapau lagi ek kfc tu..ok sabtu ni akan ku letak lilin atas kek besar dia :)

noma : tq aunty noma..nnt mama dia sampaikan.. haah noma yg plg penting celebrate bersama-sama yg tersayang. makan nasik goreng ngn vitagen pon dh memadai dah :)

but actually aku reserve kan hari sabtu ni utk celebrate meriah2 sket..konon-konon meriah la tu..

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. said...

Hepi Besday si hensem Hadiff..
Alhamdulillah..dah setahun anak2 kite ek liza..ceh..aku ni excited sebenanye..yelah,mcm kejappp je anak dah membesar dengan sihat..syukur...

utk hadif..auntie doakan semoga hadif jadi anak yg baik ye..jgn nakal2 tau..babab nnt!
sabtu ajak mama dtg umah auntie eh..

Unknown said...

time kasih aunty aini..

insya allah, hadif tarik tangan mama pegi umah aunty ok

ummi mien said...

hepi besday hadif. sudah besau yea. sekejap btol masa skang ni. apapun hadif, jadi anak yang baik ye.

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®