Lunch Edisi Bajet



Ni la dia lunch aku almost hari-hari kt opis ni. Korang tau tak ape dia??

Agak-agak nampak kacang, nampak timun, nampak sambal tu..dah boleh agak dah??

NASIK LEMAK laaaa..

Memang semenjak dua menjak ni, ni la dia makanan lunch aku. Kecuali la hari Jumaat, sebab hari Jumaat adalah sesi lunch berjimba bersama opismet di Giant Kota Damansara. Hah dapat g Giant pon dh rasa cukup best dah. Blom lagi kalau dapat pegi The Curve nun disane hakhakss!

Kenapa aku suka makan makanan ini? 

Kerana :

Yang Ke-Satu : Opismet aku jarang nk keluar pegi lunch atau tapau makanan dan mereka juga jarang lunch. Dorang breakfast pagi kenyang sampai ke petang. 

Yang ke-Dua : Bersangkut paut dengan yg ke-satu, area Dataran Sunway ni, agak MAHAL ler lunch / makanan nya. RM10 tu utk lunch saje memang tak larik la. Dan tengahari adalah panas. Dok dalam opis lagi best..Sejuk Nyaman jer walaupon perut sesekali berkeroncong.

Yang ke-tiga : Senang aku tapau pepagi. Beli nasik lemak 2 bungkus. 1 utkbreakfast, 1 utk lunch. Tp selalunya utk lunch, aku amek nasik lemak berlauk sedap sket la. Amek lauk ayam ke, rendang daging ke..kerang ke..

Yang ke-empat : Jimat weehhh! Satu hari aku belanja makan mcm ni kt opis cuma abes >rm7 jer. Kalau aku makan kt luar, kompom la berbelas-belas RM aku abes utk makan kt opis saje. Kedekut ke jimat ni hah!!


*dengan Yun, sambil lunch sambil potpetpotpet*

Actually aku terpengaruh dengan Kak Fara. Dia adalah makyong yg telah meletup pada bulan lepas. Biasa la ibu mengandung ni mana nk larat keluar time2 tengahari panas tu semata-mata nk beli lunch. Aku yg tak mengandung pon malas nk berpeluh ketiak keluar sane sini. So dia pon buat mcm ni la hari-hari. Boleh pakai la idea dia ni selagi ko tak muat makan nasik lemak :)


p/s: seb baik la lemak-lemak aku tak terhasil dengan teramat pantas dek kerana juadah yg ku santap hari-hari ini..

3 words from u:

Anonymous said...

bajet pebenda nasik lemak ayam...mahai gak tuh...bajet tu klu aku,posa terus...=P

Unknown said...

haha bajet la tu. ayam dia seciput jer pon so harga adalah tidak mahal

tak boleh la tak makan, nnt lapar sampai pening kepala..

Iela Fazielah said...

ok la tu lydzar... akak pun lebih kurang je... tp akak lg jimat dr lydzar, blnja akak sehari rm3/4 je sbb bl nasi lemak merangkap lunch.. blk petg br mkn kat rmh..hehehe.. malas nak menapak gi food court bl mkn n byk stok biskut kat opis sbenarnyer..

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®