Ikan Terubuk Masin


Diana, macam ni ke rupa ikan terubuk masin yg dalam komen semalam tu?
sedap bau asam limau tu bila diperah atas ikan ni... :)


5 words from u:

Kancilbiru said...

pepagi dah tunjuk makanan ni..adeh sedap tu....

Kancilbiru Turns 1, I love Nuffnang!

lydzar said...

hahaha saja ja nk bagi kawan-kawan meleleh ayaq liyuq..

sedap mmg sedap, tp byk duri isk isk

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

kalau style kita laks .. lps jer goreng ikan tue ..angkt ketepikan ... pnskan minyak skit jer .. tumis bwg merah + cili padi tue smp garing skit kekuningan + naik bau ... tutup api ... masukkan ikan terubuk .. air perahan limau > kacau22222 rata ... tutup api .. siapp... Baru betulll ;-)

lydzar said...

nurul diana, guna bahan2 yg sama jugak la tp tingggal tak goreng je hehe

esok try yg goreng pulak lah

Nordiana Nordin said...

lydzar: diana biasa goreng bawang dan cili api tu..betul dah tu..tapi kalu mau sedap..bawang tu goreng ngan cili api , then masukkan ikan terubuk yang telah digoreng dan air perahan limau..

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®