New job for pregnant lady

Is it possible? Agak2 ada tak kompeni yg nak hire a pregnant lady??

Jawapan dia,YES it is possible sebab aku ada je kengkawan yg tengah pregnant tp dapat kerja baru. Cuma tak banyak yg suka nk hire a pregnant lady.

Semalam aku dapat call dari satu kompeni ni panggil interview. Jumaat lepas saje testing market apply kerja baru through Jobstreet. Apply job yg Abg forwardkan link nya. Kompeni tu agak besar dan lokasi adalah sekitar Shah Alam. Memang sesuai la dengan kriteria yg aku nak. Alhamdulillah, dapat la call semalam.

Then malam tadi aku google for location nak ajak Abg tunjukkan jalan since hari ni dia dh nk bertolak ke Sabah. Dia memang GPS dan Garmin azali aku. Hehe. Memang takdak masa lain dah. Sebab tu lah kami tak sempat dinner kt Pizza Hut :P

Semalam aku lupa nk inform the person in charge bahawasanya I AM PREGNANT.
Dari petang lagi aku terpikir nak call balik and bertanyakan hal ni kt HR people tu. Aku call but no answer plak. So postpone la call ke pagi ni.

The result, kompeni tersebut TIDAK MENGAMBIL pregnant lady. Ada sedikit rasa kecewa, tp aku paham la polisi kompeni tu. So walaupon dh tau lokasi, aku takkan menghadirkan diri. I am not welcomed. Huhuh!

Mana taknya, kang baru je mula kerja, assignment and task tak siap lagi, dah cuti maternity pulak. Huhu dorang mesti rasa rugi. Takpalah, nnt abes pantang aku coba lagi


Makyong yg pening kt opis hihihi!



11 words from u:

Anonymous said...

MDT pernah alami kes baru kerja setawun kat kompeni baru..amik maternity leave..pastu tahun dpn amik lagi..haha! mesti bos i gerammmm jer dpt staff macam MDT..haha!

x pe..tggu rezki bby baru :)

Unknown said...

maknanyer..xder la job utk pregnant woman yer...huhuhu

Zaidah said...

memang ade kompeni yang tak ambik pompuan peknen masuk kerja...pada dia memang merugikan..baru kerja beberapa bulan dah cuti...sabar yer lydza...

MyKhalish Journey said...

hmmm ila pun ada g interview kat international co ms preg 7mths. ms interview ila inform la preg. aitceehh smgt bos tu kt no prob. dorg tgk pd technical jer. tp dlm hati tau dahh xkan dpt sbb dlm sejarah ku g interbiu, tula plg kejap. hahahaha... xpela, bkn rezeki kita di situ.. huhu...

Unknown said...

@makdara TERdiva hehehe dh setahun ok kot MDT..nak buat mcm mana, rezeki kan :)

yup, kali ni saje je test market sbb mmg tau tak byk kompeni nak amek peknen lady ni

Unknown said...

@eT bukan takda, cuma kurang je. depends pada kompeni tu lah..

Unknown said...

@Zaidah hehe betul betul. dorang rasa rugi sbb nk kena bayar masa maternity tu..

eiela said...

sabar ek kak..nanti dah abis pantang boleh kerja. hehe

amirah said...

lydzar, alhamdulillah firm saya skrg ni ok. Masa masuk sini tahun lepas, kerja mmng tgh gile2 byk, ngusung sana sini perut.Tapi bos sempoi. Memang rezeki baby.Kalo tak, maybe masih tgh tanam anggur kat rumah

HaNuN ELiNe said...

sama liza..that day aku ade pegi interview gak..mmg HR company tue dh aware yg aku tgh pregnant tp dia ckp manager dia soh gak dtg interview sbb mmg nk pakai org..so aku pn pegila..penat jer aku interview ngan manager,ngan org technical..pastu after a few days aku risik2 khabar dr kwn aku manager tue mcm rase xnk amik lak org pregnant..hampeh jer..ckpla awal2..xyahla aku susah payah g interview..hehe..tggla lps bersalin kang..ko xnk buat SAP dh ke liza?

ayukhairy said...

sabar ye lydzar...mmg ada sesetengah comp yang mmg polisi dia macam tu..huhu

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®