New Me

Salam Jumaat all..YEAY!!

Hari ni aku bangun as a new person.Tengok tajuk la, New Me :)

Chewah, New Me tapi bukannya dengan azam baru pon. New Me sebab ada sedikit perubahan pada fizikal aku. Semakin gemorks tu sudah tentu ahaks! 

Sebenarnya malam tadi, kami berkunjung ke salah sebuah saloon rambut dekat Subang Perdana. Tujuan adalah utk buat hair cut pada rambut aku yg semakin memanjang ni. Last sekali aku potong rambut masa umur Hadif 3bulan. So selepas setahun lebih, of kos la rerambut itu membesar bagai johan.

Kerimasan mula melanda dan atas satu sebab utama, aku nekad nk mengorbankan mereka ~refer to rambutku~ Aku inform Abg, nk potong pendek terus, then dia ok saja. 

So selepas beberapa minit, zup zap zup zap the chinese lady mengerjakan rambut aku sambil borak-borak pasal pregnancy, transformlah aku menjadi New Me. Aku tak penah potong rambut pendek cenggitu.

Haha! Puas hati aku. Lepas bayar RM38, kami pun ke KFC utk bawak HMs main-main sekejap dan tapaukan Snack Plate utk dorang. Mama dgn Papa beli nasik kukus je kt luar apartment kami tu.

Nak tengok example hair cut style aku tak? Ala-ala gini la, macam pempuan seksi dibawah ini..Hitam menawan dan lurus ke bawah saje :P

Aku suruh tengok style rambut je, bukan tengok yang lain tau!! Haha!!

Tapi yg paling kelakarnya, bila aku bangun tidur pagi tadi, tengok cermin kt toilet..

MAK AIIII!! Rambut aku ala-ala tengah berdiri hahaha..Kejung! 
Malam tadi before tidur tu aku mandi dan shampu tanpa mengenakan minyak rambut. So mereka menjadi begitu ringan sampai boleh berdiri sendiri bak belon helium..Hahahaha! 

Dan sebab utama aku nekad potong rambut adalah Hannah dh transfer kutu yg dia dapat dari taska kt kepala mama dia plak. Alhamdulillah, berkat kesabaran Papa dia letak ubat segala kt rambut, Hannah sekarang dh bebas. Mama pulak jadi mangsa. Uwaaaaaaaaa!!

Harap-harap dengan tercantasnya tempat mereka baru nk mulakan kubu ni, mereka boleh dinyahkan 100% daripada kehidupan kami.

Dan serius sungguh, kepala ku rasa ringan...

18 words from u:

eMMe said...

hye lydzar, hepi new you!!!
wah! tgk lydzar putung rambut
me pun nak gak la potong rambut, tapi...mr HuB bg ke potong pendek? wat surprise kat dia sebelum balik otstesen bleh? hhohohoho...

Unknown said...

@eMMe tq me!
ermm rasanya better tanya ur hubby dulu dia suka ke tak me potong rambut. takut dia dh suka rambut me yg sekarang kan :)

eija_sweetmama said...

hehehe..oh sbb masalah kutu ke...kalo camtu kompom dh terbang dh sume kutu2 tu..

anyway..mmg cantik style rmbut yg mcm dlm pic tu..

Mek Rose said...

pagi td tanye cik abe leh tak potong rambut
dia kate OK

hahahah..
so mehla reramai potong rambut pependek

wooo duk taska ye? selalu taska la byk sebar kutu..wuwuwu sian mama dia

Anonymous said...

eh...cantekla rambut cenggitu...mamasue pun sebulan lebih dah kot ptg rambut, lbh kurang pendek gitu gak la...tp since rambut mamasue ni tak straight mana...maka tak dpt la mcm yg digambarkan...

wahida said...

semenjak ada anak kecik saya lg selesa rambut pendek...mmg kepala ringan sgt...

amirah said...

rambut saya tak pernah panjang pun lydzar. sebab baru kat bahu je dah ada sakit kepala. tak boleh tahan. jadinya seumur hidup tak pernah brambut panjang. tp hubby ok sebab dia lagi suka, kalo tidak dia pulak yg sakit kepala asik ngadu sakit kepala pd dia..heh

Kancilbiru said...

rindunya nak berambut pendekksss...

btw, PB tu installment pun dapat rebate jugak, tapi installment dengan RHB bank.:)

Atia Adina said...

heheheh...pendek terus eh...ad pun baru ni potong gak....tak tahan...ngandung kan panas....rambut pendek senang nak urus....

Iela Fazielah said...

hamboi.. pendek giler... akak xpernah ada rambut sebegitu pendek..hehe... tp camne leh dpt jngkitan kutu ni... ni mesti tido sebantal ni....

Unknown said...

@EiJa ZaQuaN balik tu suruh hubby check rambut, dia kata sarang dh takdek :)

Unknown said...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- jom jom jom !!

haah taska, biasa la. tempat tersebar menatang yg tu..huhu

Unknown said...

@mamasue hehe geng la kita berambut pendek :)

Unknown said...

@wahida senang kan berambut pendek..rasa2 mcm nk menten aje rambut style mcm ni, tp setiap bulan la nk kena pegi kedai rambut nk trim memana yg mula panjang tu

Unknown said...

@amirah migrain yer..hmm better la rambut pendek mcm tu kan

Unknown said...

@Kancilbiru hehe takpa, KB rambut panjang senang la AbgHensem nk belai2..chewah!

Unknown said...

@Atia Adina saya ni, kalau tak terkena kutu rasanya biar je panjang. lepas bersalin baru potong. tp terpaksa la tak tahan jadi 'rumah' dorang

Unknown said...

@Iela Fazielah haah, hannah marissa tu terlebih manja dari adik dia. dia yg tidur sebantal ngn mama dia..bukan adik..

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®