Suasana Makan

Hadif - Makan 2 sudu/suap nasi, selebihnya ditabur keliling lantai.

Mama dh mula nk berasap.

"Adik, makanla elok-elok. Jangan sepahkan nasik tu. Kesia tau nasik tu, menangis dia sebab adik buang dia kt lantai"

Hadif - muka selamba terus taburkan nasi.

Hannah : Eh mama, nasik mana boleh nangis. Dia takdek mulut la.

Mama : (Ketawa) Adalah ..Hannah je tak nampak.

Hannah : (Berfikir) Dia ada hidung tak?

Mama : Ada jugak. Hannah tak nampak jugak.

Hannah : Mama, hidung dia warna merah ke??

Mama : (Diam dan terus ke dapur carik penyapu nk kemas nasik yg bersepah)

11 words from u:

ayu said...

hehe...teringat plak kisah hariz dulu2 ni..masa umur 1-2 thn tu, ayu TAK SUKA bagi dia makan sendiri, sebab malas nak kemas bila tumpah2 ni...huhu..tapi, skrg ni, kena ajar la kan..dia lg suka makan dengan sudu dari tangan..klu tangan, hbs bersepah2 la..

eMMe said...

Mama lydzar, nape diam? Hannah tanye, jwp la, hehehe..meh me jwpkan bg pihak Lydzar...
jwplah! taklah...mulut dia takde warna, hehehe...boleh je jwp gitu lydzar?

kemma said...

haha..comeii je soklan hannah tu..sure geram campur nak tergelak..haha

Iela Fazielah said...

hahahaha.. bak kat emme nape xjwb lydzar... kalau akak, akak jwb, nasi ada semua.. rambut, misai, telinga.. semua kaler putih je...

kerenah anak2 kan... smapai xlalu nak jwb dah...

lydzar said...

@ayu ayu, sama la. tensen je kalau bagi dia makan sendiri. tp kalau tak bg, dia tak makan lgsg pulak. lepas tu memang terbongkok2 la membersihkan lantai yg penuh nasik tu.. :(

lydzar said...

@eMMe hheheheh sebab malas nk layan soalan2 bakal ditanya seterusnya dari hannah

lydzar said...

@kemma memang betul, geram campur kelakar...hehe

lydzar said...

@Iela Fazielah tu la kan kak ila..memang byk soalan dorang yg kita tak lalu ataupon takdek idea nk jawab apa

MyKhalish said...

hahaha hadoiii... nasi ada mata hdg bagai. sabo yer mak yong.. sapu je la nasi tuh dgn tawadukk. hehehehe..

amirah said...

tak sabar nak tunggu ahmad besar.sure mcm abg hadif nanti hehehe..tgn dia sgt cepat. Baru letak cawan dah masukkan tangan. Eeee..sabo jela.teringat zaman sekolah dulu ada kawan tu tanya. Apa korang nak jawab kalo anak korang tanya "Mama, "oleh itu", "di", "atau" tu apa?" Tu belum soklan2 yg panas2 lagi tu..hehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

wakakakakakka kelakor kelakor

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®