Hilda Marissa punya cerita

Tadi mama cerita pasal abang saya..skg masa mama cerita pasal saya pulak.

Mama cakap hari-hari dia tak sabar nk balik dari keje sebab nak amek saya kt taska. Saya pon hari-hari tunggu mama saya balik. Sebab tu la bila dah kol 6petang, saya mesti bangun dan tunggu mama..takmo tidur dah.

Mama sampai je taska, mesti mama panggil kakak dgn abang saya dulu. Dah letak dorang siap-siap dalam kereta baru mama pegi amek saya kt bilik baby. Hukhuk lambat laa mama ni. Pastu mama pon dukung saya, peluk dan cium saya banyak kali. Mama rindu kt saya kan hehe

Mama akan letak saya kt car seat utk keselamatan saya masa mama drive. Tapi saya tak puas lagi mama dukung. Saya nangis la kejap sbb nk suruh mama dukung balik. Tapi mama saya tu tegas, dia tetap buckle up saya then dia mintak tolong kakak saya pujuk dan sembang dgn saya. Ok la, saya pon main la dgn kakak saya sementara nk sampai ke rumah. Kakak saya tu mmg pandai pujuk saya. Dia ketawa, dia cakap dgn saya. Kadang-kadang bila saya bersin, kakak tolong lap hingus saya.

Bila dia tengok saya dh diam, dia pegi bercerita dgn mama pulak. Tinggal la saya sorang-sorang tengok pokok kt luar.

Bila dh sampai rumah, mama letak dulu saya kt tilam depan tv. Hari-hari saya tengok mama bergegas keluarkan sesuatu dari beg warna hitam. Dan check sesuatu jugak dari beg saya. Masa tu saya ingat mama taknak main dgn saya, mama terus nak buat kerja rumah so saya nangis la nak merajuk. OOO rupanya mama saya pegi simpan susu utk saya dalam peti ais. Dia takut susu utk saya rosak kalau tak simpan cepat-cepat. Saya pon paham, macam tu rupanya mama buat demi saya. Itu adalah makanan saya.

Bila mama dh siap dengan makanan saya, baru lah dia bukak tudung, ambil saya dan duduk di sofa. Terus dia bagi saya sesuatu yang saya tunggu sepanjang hari. Walaupon kadang-kadang abang saya merengek nk biskut la, nk keropok la..mama cuma suruh abang amek sendiri sebab mama nk layan saya dulu.

Kadang-kadang saya dh kenyang sebab kt taska saya baru je minum susu tp mama insist jugak supaya saya minum susu dari dia. Sambil saya melekat dgn mama, mama selalu ajak saya bersembang. Tanya saya baik ke tak, nangis ke tak, minum susu sampai habis ke tak. Ape la mama ni..saya kan tak reti cakap bahasa mama lagi. Jadi saya cuma senyum-senyum je lah.

Mama tanya je saya senyum..mama tanya lagi saya senyum lagi.

Tau tak, bila saya senyum kt mama, mama tu nampak seronok sangat! Nampak sangat la saya ni comel, kan? Hehehehe..mama tu cair la dgn senyuman saya tu..







Sebab saya ni kecik lagi, saya mmg selalu mengantuk. Bila dapat nenen dengan mama, mmg cepat je saya tertidur. Mama kata saya good girl sebab tidur lena dan bagi masa utk dia masak, buat kerja rumah dan layan kakak dan abang saya.

Saya tak tau la kenapa saya ni asek mengantuk je. Kaadng-kadang waktu malam, mama yang kejutkan saya suruh minum susu. Pagi-pagi pon macam tu. Mama siap tolong bukakkan mulut saya, kalau saya malas nk latch sendiri. Masa saya minum, saya tengok mama buat sesuatu disebelah sana. oooo mama pam susu jugak ye.. Mama nak buat stok utk saya. Mama memang selalu buat yang terbaik utk saya..kan?

Saya saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayang mama saya.. Nanti saya nk senyum-senyum selalu utk mama saya.



4 words from u:

Anonymous said...

huhuhu...mmg comel!comel comel comel.....senyum byk2 nt mamasue pun sayang

maslinamansor said...

teringat bile breasfeed danish... rindu lak kat dia... huhu

manis sungguh hilda senyum

Iela Fazielah said...

pandai mama hilda karang cerita utk hilda.. hik2.... makin tembam hilda skrg ek

ZR said...

cuba bygkan yg bercerita tu die...ehehehhe...

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®