Penyelenggaran EBM

Semalam saya buat penyelenggaraan stok EBM saya. Mula-mula saya keluarkan semua stok sbb nk bagi laluan kt lauk-pauk, then baru la saya start susun semula. Again, saya tak buat stock count pon. Sekadar menyusun..

Hanya tinggal 2 botol stok bulan 3 yang belum digunakan. So saya terus masukkan dalam bekas berair utk di'thaw' nk hantar ke taska Hila esok.

Saya susun stok bulan 6, letak paling dalam. Tak banyak mana pon sbb bulan 6 baru masuk hari ke tujuh..kan? Setel! Then start dgn stok bulan 5 pulak. Susun EBM dalam plastic storage Autumn. Baru susun 4 layer, EBM menggelungsur kebawah. Tergopoh gapah saya tahan ketulan EBM tu dari jatuh ke lantai. Phewww selamat.!!

Saya cuba lagi. Susah sangat rasanya nk susun ketulan EBM dlm plastic storage ni. Memang saya tensen. Lagi-lagi pulak Hannah dan Hadif standby kt tepi peti ais. Potpetpotpet Hannah dok tanya macam-macam pasal EBM. Mana yg sempat, saya jawab la. Mana yang tak, saya diam je. Tau la budak ni kan. bila kita diam dia tetap aje la bertanya. Huhu bertambah lagi satu level stress saya. Si Hadif pulak, mula nk usik-usik EBM dalam bakul kt lantai tu. Apa lagi bertambah stress lagi la.

Kalau kelmarin dia buat laptop saya rosak, saya diamkan je. Tapi semalam bila dia mula nk buat EBM jadi mainan, saya pon bertukar key suara jadi soprano..EBM ni adalah salah satu harta paling berharga buat saya. Bila dia nk buat main depan mata saya, mmg tak dapatla saya nk berlembut lagi.

Saya halau dorang pegi tengok TV hehehe! Then saya pon amek plastik Giant dan sumbatkan aje EBM tu. Saya letak dalam 2 plastik dan mark mereka sebagai April dan May. Lepas tu saya pon sumbatkan masuk dalam fridge. Huh! Lega. Takdek dah kejadian EBM nk menggelongsor ke bawah. Yang dalam botol saya susun tanpa plastik Giant.


Promote : Rahsia pengumpulan EBM saya.

Sekarang bukan rahsia lagi. Apa kata korang pun mencubanya ehehe!

5 words from u:

Anonymous said...

patut lah en.din nak sgt beli peti ais...

nieda said...

dulu pun saya mengalami masalah nk simpan stok ebm..cara mcm ni pun ok juga

zaidah said...

alhamdulillah...dah banyak dah stok lydzar....

Ernewaty AR said...

carik la deep freezer..kasik ruang EBM bernapas sket..

Anonymous said...

sonok tgk stok susu ko byk..im proud of u za!! tak sabar aku nak tgu 5 bln lg safya nak 2 thn...mcapai target fully bf!!!!

zam

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®