Mary Kay - kelas make up

Sambungan cerita semalam. Jam 12.45pm, kami dah turun dan tunggu kelas bermula kt Bilik Arowana.

The beauty consultant pon sampai tak lama lepas tu. Lepas peluk-peluk laga pipi terus aje la kami start kelas.

Memandangkan saya adalah peserta demo jadi dapat snap picture sket-sket aje la. Excited nk dengar dan tengok cara mekap kan..Kalau sibuk nak amek gambar, tak kosentret plak.

Mula dengan sapuan liquid foundation, sapuan loose powder, contengan di mata, di pipi dan juga bibir.
Layan gambar ni.


Ila dengan three tones nya

Kak Liza advance terus sampai ke blusher, Yun tengah conteng mata.
Saya..taraaaaaaaaaaa!! Hasil nya seperti dibawah :)
Jangan stress tengok tayangan wajah tuan punya blog ni tau 


 

What say you..saya rasa produk Mary Kay ni OK dan sesuai jugak bila ditepek kt muka saya. Saya rasa muka flawless sangat bila dh blend dengan kulit. Tapi bila tengok harga dia, harus saya termenung 2-3jenak. Biasalah kan produk direct selling ni memang cenggitu pon harga dia. MAHAL!

Dah abes sesi calit lipstick, kita kiss dekat kad ni. Then boleh refer pada kiss personality schedule.

Mine is Handle With Care :
  • You are highly intuitive and  sensitive with a sharp, incisive mind.
  • You can be bold and witty, yet reveal very little about yourself.
  • You know how to enjoy life but are careful to set strong personal boundaries.


And last sekali, ni lah dia barisan si cantik yang telah secara sukarela menadah muka utk dimekap :)
Enjoy kan menda2 mcm ni kengkawan!!


13 words from u:

Izwa Kamaruddin said...

serius ckp saya mmg tringin nk belajar make up ni....sb muka saya asyik pucat je.... :(

Kancilbiru said...

hari tu pegi bengkel kecantikan pun dorang dok promote mary kay ni. memang mahal tapi botol besar la jugak..

cumanya produk dia agak perit kulit bagi niza..jangan jenis menggelupas dah ler..tak beli pun..ekeke

Iela Fazielah said...

cantik2...lydzar nampak slim sgt skrg... penat jg anak ke?? berbanding dulu rasa dulu berisi sikit

zara zaman said...

Cantik Sgt... tuan punyer blog pon lawa...

Mek Rose said...

waa sesi conteng muka bes2 hehehhe

brg2 ni murah je if tak jd direct selling/MLM..huhuhu

Unknown said...

@♥Mrs.Eady♥ awk duduk kt mana. rasanya kalau kt area lembah klang ni boleh je request beauty consultant tu dtg opis. dia ajar free je :D

Unknown said...

@Kancilbiru kalau tak sesuai ngn kulit, mmg better takyah beli la.membazir je kan..

1st time ni dgr pasal mary kay secara detail

Unknown said...

@Iela Fazielah slim sangat?? ke tu efek baju hitam yg saya pakai.. rasanya badan saya biasa2 je, tak le slim mana pon hihihi

tp mmg hari2 pon penat kak..biasala anak ramai kan :P

Unknown said...

@zara zaman **blushing**

Unknown said...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- tu la kan..dh nama direct selling mmg nk kena expect harga dia akan mahal laa

amirah said...

lydzar, kurusnyaaa..jeles ok.

bagusnya marketing mary kay ni ek..kalau ok apa salahnya melabur untuk kecantikan..hihi

Ernewaty AR said...

liza, try giffarine..harga murah je

ZUNITA said...

saya nak ucapkan terima kasih kerana post gambar2 kelas make up kita hari tu..wajah lydzar memang nampak fresh dgn mk cosmetics...mahal?....tak mahal berbanding dgn kualiti dan jangka hayat guna..foundation nya cuma RM70..u just need to spend 38 sen sehari tu look great...dan lebih penting..muka rasa ringan...

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®