Shopping at JAKEL, SHAH ALAM

Sabtu lepas kami ke sana. Niat nya of course la nk beli kain. First time nih ke JAKEL hehe..

Since this wiken kami akan balik kampung, jadi saya kena jugak beli kain last week sebab dah takdek masa dah nk sevey ronda cuci mata tengok kain. Maklumla saya tak rajin nk ke Jln TAR..dan saya tak jumpa kedai kain dekat area rumah saya. Dekat area opis memang ada, tp ia adalah Gulati's huhu.. Mahal!

Saya dh tanya balik kali dgn Cik Abg saya, tahun ni nak theme kaler apa. Dia diam tak layan pon soalan saya tu. DIAM je manjang. Dalam JAKEL saya tanya lagi, dia blur lagi. Saya pon blur, tak tau nak kaler apa.

So aritu, saya terus bawak Hannah ke area kain cotton, dan suruh dia pilih kain mana yang dia suka. Dia tengok kain-kain tu dan pegang salah satu kain. Saya tanya dia, cantik ke kain yang dia pegang tu. Dia kata, cantik. OK confirm. Saya mintak staff Jakel potongkan kain tu 3 meter. Dan berdasarkan kain yang Hannah pilih tu gak la, saya decide utk jadi theme kaler kami this year. Hehehe senang keje saya.

Lepas tu, suruh Abg pilih kain utk dia dan Hadif pulak. Kena ikut tema Hannah dah pilih. OK done, 6meter kain yang sama utk hero-hero saya.

Dan last sekali utk saya :)
Masa saya tengah nk pillih tu, tetiba ada sorang staff umumkan dorang nk buat Happy Hour. Kain yang berharga rm75-98 sepasang dia lelong jadi rm120 utk dua pasang dalam masa 15minit..Apa lagi saya pon bertukar la dari section kain murah ke kain mahal tu ~mahal la bagi saya bila lebih rm50 sepasang~..hehe.
Pilih-punya-pilih, dapat la 2 pasang..saya ambik lagi sepasang tp kain lain lah, sebab nk buat nursing jubah..
Saya ada snap gambar, tp mana la saya letak memory card tu..

updated: saya dh jumpa memory card saya

 Dari kiri :1. Utk Hannah & Hilda, 2. Utk Mama, 3. Utk Papa dan Hadif.. very light purple

 
 Untuk dijadikan jubah nursing saya

Alhamdulillah tercapai misi saya. Baju raya tetap kena ada walaupon tak beraya sakan pon..Wiken ni hantar balik kampung mintak mak jahitkan.

pssstt : Ada sesiapa berminat nk tempah baju kurung menyusu dgn mak saya tak?
Saya sedang merangka nk jual/amek tempahan nursing kurung/jubah pulak lepas ni. Tak semestinya utk beraya jer..Kalau ada yang berminat, jgn malu jgn segan..pm la saya :)



14 words from u:

Anonymous said...

waaaahhh!bestnya...mamasue mula2 decide mcm nk pi beli gak kt jakel tu,tp setelah mamasue pk2 dan timbang tara,mamasue rasa mamasue beli yg dah siap je lah kt dhiya.adik tak yah lagi la kot...as for mamasue,still tak hantar lg kain ke tailor.papa plak,dia mmg anti bab2 beli baju raya.pki je la baju2 melayu yg lama

Kancilbiru said...

wahh niza pun belum sampai lagi JAKEL tu tau...hehehe

amirah said...

waa...lydzar..nak! nak! nanti leh la tunjuk sample and harga ok.. : P

Hanis Azla said...

wah dah setel yer lydzar.. paling best sbb mak boleh tolong jahitkan.. warna tema yg cantik tu.. akak ni mmg selalu tak bertema.. he..he.. colourful aje memanjang anak beranak..

Iela Fazielah said...

ramai betul org ke jekel shah alam ea.... untung lidzar sbb mak jahitkan bj...

Unknown said...

@mamasue lg dasat papa dhiya dari papa hannah, siap anti beli baju lagi hikhik..

Unknown said...

@Kancilbiru kita pon 1st time ni niza :) setahun sekali je la kot terjah kesana

Unknown said...

@amirah orait, nnt dh siap saya tunjukkan k

Unknown said...

@Hanis Azlasetel bab baju kurung la..utk anak2 kena shopping lagi kt SOGO nnt kot

Unknown said...

@Iela Fazielah yg tu je yg kira dekat ngn umah kak..jakel KL mmg takkan jejak la kot..jauh dan sesak

izzahazfar said...

kak kalo nak tempah berapa ya?teringin ni :) leh tak pm zah izzahazfar@gmail.com

ummidaddy said...

salam lydzar...sy ni follow blog liza..tp tak berkesempatan nak kenalkn diri lagi....kjer kt uitm gak..ex-psmb opismet husbnd awak...sy terus duk berminat nak pm awk setelah bace entry ni...sy nk tempah bju kurung nursing boleh..?dan jubah nursing skali...tempah bape hingget yerk...boleh wat bisnes...sy mmg duk crik org yg leh buat bju nursing...nk beli siap adakala mahal & tak menepati citarasa coraknyer...

Unknown said...

@ummidaddy ummidaddy boleh bagi emel adress tak..kita diskas kt sana

Unknown said...

Sy nk tempah baju kurung menyusu.,ade 3 pasang...harga brape?design nye cmne?

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®