Bila lupa nk thaw ayam

Semalam juadah berbuka kami sgt simple. Masak lemak kuning telur rebus, ikan masin goreng, ulam kacang botol dan sambal belacan. Tu pon cukup-cukup je utk 4beranak makan. Stok terakhir telur yg ada dalam peti ais. Aku lupa nak turunkan ayam beku ke peti ais bawah. Sebab tu lah terhasil menu sempoi tu.

Tapi walaupon simple sgt, mereka berjaya membuka selera aku utk makan nasi. Maybe sebab ada ikan masin :)

 Pic credit to : Secangkir teh sepiring kuih

Hari ni pun lupa lagi nk bawak turun ayam beku. Adoi la. Kepala asek ingat bantal je lepas sahur. Ini lah padahnya. Padah sebab petang kang nk tunggu ayam tu mencair mesti macam tunggu buah durian hampir masak nk gugur dari pokok. Lambat la..kan?

Hahaha pepagi lagi dh berpikir pasal lauk nk berbuka. Apedaaa!

Agak-agak ape menu hari ni yer..?

11 words from u:

eMMe said...

HUHUU....lydzar, awalnye...lek2 la dulu...me pun tak turunkan ayam/daging/sotong, semalam beli stok utk seminggu, hahahaaa...balik awal la ptg ni, hehehehe...

Zaidah said...

biasanyer zai akan turunkan 24 jam untuk ikan n ayam..tapi klu ikan keli dalam satu jam dia dah bleh goreng...

Sharinginfoz said...

ikan masin memang sedap kan

Suami Idaman

Iela Fazielah said...

biasa la tu lydzar... ibu mithali.. hehehe.. akak mkn ayam golek je.. haha... anak2 mcm biasa mkn nasi & sup ler..

ptg ni msk la ayam kicap ke... sayur kubis masak lemak putih ngan ikan masin.. sedap beb!!! sib baik aku diet....

lydzar said...

@eMMe hahah pepagi dh ingat makanan..ape lah..

lydzar said...

@Zaidah tu la, biasanya lepas sahur mmg akan turunkan ayam tu. tp 2 hari ni terlupa je..

lydzar said...

@Sharinginfoz mmg pembuka selera. same gak ngn telur masin..yg masin2 ni mmg sedap kot

lydzar said...

@Iela Fazielah petang ni nk masak ayam percik, boleh :P

maslinamansor said...

Beli lauk lain... hehehe

Nak masak apa ayam tue?

lydzar said...

@maslinamansor haah mas. mmg rasanya better pegi beli ayam lain je. senang takyah tunggu lama2..

nntkan entry esok kalau nk tau ayam masak ape yg bakal terhasil eh

Kancilbiru said...

yang buat selera tu ikan masin tu...

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®