Provokasi

Korang ada tak berkawan dgn orang-orang yg suka memprovoke korang? Bak kata pepatah suka simbah minyak ke atas api. Kasik lagi terbakar gitu haaa..

Walaupon bukan pada masa korang tengah terbakar, tengah tenang setenang air dalam cawan..tengah mood baik pon dia nk kasik bakar gak.  Ada tak? Ada tak???

Aku?? Aku rasa kawan-kawan aku ni tak la sampai tahap patut dapat title SUKA BAKAR punya orang. Dia buat sekali dalam setahun dalam nada yg bergurau tapi mengguris. Yang buatnya pon berlainan orang, berlainan jantina.  Huhu! 

Dan topik paling selalu terkena adalah bila aku bgtau kt Facebook or chat or bersembang secara real, bila laki aku tu nak pegi outstation. Dah memang nature kerja dia mcm tu..nk kena site visit. So memang adalah ketikanya aku bersembang topik kena tinggal sebab dia outstation.

Aku penah dapat komen mcm ni;

Dari seorang perempuan : "Dia ada bini no 2 kat sana kot"

Dari seorang lelaki:  "Awek kt Sabah cun cun belaka. Din tu kesukaan ramai"

Yang dari seorang perempuan tu aku agak sentap. Memang terguris dengan provokasi dia. Padahal dia memang rapat dengan aku. 

Yang dari seorang lelaki tu, aku bantai dia cukup-cukup dengan hujah panjang lebar. Hahahah! 

Dan aku pasti lepas ni kalau kena provoke lagi dengan ayat-ayat mcm ni, aku malas nk sentap. Baik aku bagi hujah je kat orang yg berkata tu. 

Aku tau, laki aku sayangkan aku..Kalau nk jadi apa-apa pon, Insyaallah aku yakin, Allah akan tunjukkan jalan yg terang benderang utk aku lalui.

Ntah apa-apalah korang ni kan.

pssstt : yer, esok Abg akan outstation lagi ke negeri bawah bayu..

22 words from u:

eMMe said...

ramaila lydzar,
memane pi, ade je org spesis ni..
tak leh lari..
so, kite layan kan aje la, tak kesah dah org yg suke bakar ni...hehehe...

Aidanisme said...

tak suke jugak org2 camni...

dia belum rasa, boleh la ckp cam tu kan? sbar je la kak liza..

maslinamansor said...

mas pernah gak dapat ayat cam2 tue gak. Dia kata..."duduk jauh nie kena jaga2 sikit... nanti..."

'i know my husband, ok...!!!'

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

adeh. mcm2 org ader. sabar ye lydzar. ngah2 pegnent ni mmg byk dugaan

yg penting. mind setting. suami kuar umah aka otstesen cari duit utk keluarga. bkn perfoya2

cam suami sy, sedih je bila kene kuar. selalu ingatkan sy, dia g keje cari rezeki, bkn sonot2/suka2. dia lagi suka if leh duk hepi2 kat umah layan anak bini

..::daria::.. said...

Teruk betul la org2 yg komen mcm tu..tak pikir perasaan orang ke sebelum menaip komen? :(

sabar je la liza..orang2 mcm tu mungkin jeles tgok kebahagiaan korang :)

AzMask said...

mmmm...
kami biasa jugak di tinggalkan. Meninggalkan jek belum pernah lagi. Paling lama pernah kena tinggal 2 minggu. Paling panjang jangka os (ulang alik dari penang ke KL) hampir 3 bulan. Pasal bakar membakar ni tak der. Tapi naluri isteri tu, hanya isteri sahaja yang tahu. Allah bagikan degupan merasa tu. Apapun berserahlah kepada Allah.

MyKhalish said...

erkkk sy suka provoke bab2 g sopeng jer. hahah... so xdala rs berslh sbb sorg2 g bzr duit kat mall. hahaha..

pedulikkan komen2 anasir itu.. huhu.. trust ur hubby 99%, bak kt my mom kena cemburu gak skit. brla sayang. hehehe... selebihnya.. biarla allah tentukan..

Kancilbiru said...

haha...cik din mesti pegi ngan en osman kan kan? haritu usik2 en osman ayat macam ni, cuma cakap.."tah tah...jeng2x.." en osman paham sendiri..hahaha

takyah la nak risau..kalau cik din nak menggatal, dah lama dah dia buat. ekeke..

Fitrihadi said...

ada gak spesies camtu?? jenis cakap lepas je.. adeh kena kat diorang baru tau

eT said...

diorang nk gurau2 je tu kot...
jgn amik ati sgt..hehehe
mmg kekadang ramai yg xsangka2 tetiba jadi kaki bakar..huhuhu

lydzar said...

@eMMe mmg kena buat2 pekak la kan

lydzar said...

@Aidanisme yer, mmg tak suka. dia tak rasa, cuba orang provok dia mcm tu. ntah2 dia lagi melenting

lydzar said...

@maslinamansor hmm ye, kita tau hubby kita cemana kan..jujur dan percaya tu penting la utk kita yg terpaksa pisah2 atas urusan kerja ni.

lydzar said...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- setuju ngn rose. hubby rose pon mmg keje dia selalu outstation kan..

lydzar said...

@..::daria::.. yer, taip ikut sedap tangan dia je..hampes

lydzar said...

@AzMask eh kak mas pon penah ulang alik penang-kl gak? sama la kita hehe..3 bulan gak :P

betul, sy pon percaya pada deria keenam para isteri

lydzar said...

@MyKhalish yup setuju gak ngn mak ila..sesekali mmg ada la buat spotcheck hehehe

lydzar said...

@Kancilbiru haah dorang pegi sekali la tu. trip bekerja sambil bergembira. jeles!!

lydzar said...

@Fitrihadi berlambak fitri spesis gini. hadapilah dengan tenang hehe

lydzar said...

@eT aha, mmg dalam nada gurau. tp tetap sakit hati kot. maklumla orang pempuan kan. sensitip jugak la bab2 gitu

Iela Fazielah said...

lydzar, sabar2 lah ye.. kot ada tu saje nak memain kot.... tp jgn risau la.... kuatkan iman, insyaallah.. kuatkan hati, beri kepercayaan pd suami... tp kalau lain tu berserah la... dah kata kerja.. nak wat camne... akak pun skrg sdg cuba adapt situasi sama mcm lydzar gak...

HaNuN ELiNe said...

haha..nie denan setiap bulan pegi Kerteh nie pn ade gak yg buat provokasi..dh mmg dia support sana..kenala turun at least seminggu dlm sebulan tue..bulan nie jer dh 2 minggu straight..blk weekend jer..biarla liza..org yg suke buat provokasi nie kalau kena atas batang hidung sndr baru padan muka...

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®