Strip Shawl dan Hannah Marissa

Di suatu petang, ketika mama tengah kemas bilik. Terkedek-kedek si bujang kecik sambil membawa selendang yang terjatuh dari bakul baju kotor. Diletakkannya selendang atas kepala dan terus dia berlari keluar dari bilik sambil bergelak ketawa. Selendang jatuh, dia ambil dan letakkan kembali diatas kepala dengan sebahagian selendang menutup mukanya. Mengekek dia gelak geli hati dengan aksi sendiri.

Tak ketinggalan, si anak dara pon menurut aksi adiknya. Dia ambil selendang mama dari drawer. Turut melakukan aksi yang sama. Akhirnya sama-sama ketawa. Mama senyum je melihat aksi anak-anak yang dah macam takdek mainan lain kt rumah tu.

Si anak dara dah besar dan mula pandai nak meniru mama. Dia minta mama pakaikan selendang elok-elok macam cara mama nak pergi kerja.

 Tadaaaaaaaaaa! Comelkan anak dara ni berselendang. 



Si bujang kecik pon mintak dipakaikan selendang macam kakak dia. Tapi papa melarang keras. Dia kata nanti besar jadi pondan! Mama yg mulanya tadi macam nk menurut permintaan si bujang kecik, terus tak jadi. Takut wohhh kalau anak jadi macam tu!!

Sorry dik! Next time, kita beli topi ok..boy cannot wear tudung or shawls..songkok or cap boleh la yer..


Hehe mama pon tumpang sekaki nk join comel si anak.

11 words from u:

ayu said...

comeynya anak dara lydzar ni...^_^

mamasue said...

hihihi...tomeinyeeeeeee!

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

cuteee sgt..
rafiq pon suke men tudung
then sy pakaikan..nnti sy tempek gambor dia kat blog..sy namkan dia rafiqah..wkekeke

wahida said...

comel giler...rasa nak cium2 jer...

AzMask said...

cute hanna bertudung.

amirah said...

alahai..comeynya..

eMMe said...

like mother like dotter la kan...
cumei je...lydzar cam muke hanna kot mase kecik kan....

kemma said...

alolo..comeiinya mcm mak dia..hehe

dbalkis said...

cantik..like mom like doter..

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. said...

wakaka..kiut gile si hannah pakai shawl..agak2 masa ko kecik muke ko sebijik mcm hannah eh? apekata ko tempek muke ko waktu kecik kat sini..

Atia Adina said...

comelnya hannah....sama comel ngan ibu dia....

 

MommaLydzar Logo

MommaLydzar Logo

Nuffnang Logo

Nuffnang Logo

Alkesah Kehidupanku ®